Az Opel Mokka egészen mostanáig Dél-Koreából érkezett hozzánk, de pár héttel ezelőtt Spanyolországba telepítették át a gyártását. Ezzel megnyílt az út ahhoz, hogy a Szentgotthárdon gyártott, új generációs 1,6 literes dízelt is belerakják – a Párizsi Autószalonon debütál az első változat.
A kereskedésekbe majd 2015 elején érkeznek meg azok a példányok, amelynek motorterébe a Szentgotthárdon gyártott, teljesen alumínium turbódízelt szerelik. Első körben a 136 LE/320 Nm csúcsteljesítményű változatot kapja meg a szabadidő-autó, amivel a 130 LE/300 Nm csúcsteljesítményű 1,7 literes dízelt váltják – a 110 lóerős 1,7 CDTI továbbra is a kínálatban marad.
Az Opel Mokka 1.6 CDTI 9,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, ugyanennyi időbe telik a 80-120 km/órás sprint ötödik fokozatban, a végsebesség 191 km/óra. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval és motorleállítóval rendelkező elsőkerékhajtású Mokka szabványos átlaga 4,1 l/100 km, ami 0,5 literes csökkenés a korábbi 1.7 CDTI-hez képest. Ezen kívül az új motor kérhető kézi kapcsolású váltóval és összkerékhajtással, illetve elsőkerékhajtás esetén hatfokozatú, automatikus váltóval. Azt is megjegyezi az Opel a sajtóközleményben, hogy a Mokka motorterébe szerelt új 1.6 CDTI járása sokkal finomabb és hangja sokkal halkabb a korábbinál. Azt nem tudjuk, hogy az alap-dízelt választók mikor részesülhetnek ebben a kényeztetésben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!