A Nissan arizonai Stanfield városában található műszaki fejlesztőközpontjában dolgozó Roland Schellenberg és Arnold Moulinet fejéből pattant ki az ötlet, hogy a legközelebbi csapatépítő tréningen nem valami vicces versenyt rendeznek, hanem valami hasznos dolgot is csinálhatnak a mérnökök.
A nagy területen elhelyezkedő műszaki központban gyakran kell nagyobb alkatrészeket szállítani, és történetesen volt egy olyan Leaf prototípus, amelynek a zúzda lett volna a sorsa. Helyette eldöntötték, hogy ebből készítenek szállítójárművet. Nem rögtön a flexeléssel indult a munka, több napon át foglalkoztak azzal, hogyan is lehetne a legjobb szállítójárművet kihozni az elektromos autóból.
Végül az lett a megoldás, hogy egy Frontier pickup (mifelénk Navara néven forgalmazzák) platójának belsejét illesztették az első ülések mögé. Ez nemcsak gyorsabb megoldás, de nem kell törődni különféle rakomány rögzítési pontok kialakításával sem, hiszen azok már ott vannak a platóbélésben. A Sparky névre keresztelt kis elektromos pickupot azóta már befogták a hétköznapi szállítási feladatok ellátására, és sajnos legyenek is bármennyire is jók a tapasztalatok, egészen biztos nem lesz sorozatgyártású autó belőle. Bár az is igaz, hogy nem is nagyon hiányzik, hiszen a Nissan e-NV200-as megfelelő alternatíva tud lenni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!