Egyszerűen bámulatos, hogy mekkora a hátsó lábtér az autóban! Ebben a tekintetben még egy Audi A8-assal is simán felveszi a versenyt, miközben a 633 literes csomagtér miatt a praktikumot sem érheti kritika – az ülések lehajtásával 190 centis tárgyakat is képes elnyelni a raktér.
A Laurin & Klement verzió azonban nem egy „málhás” kombi, az intarziás fabetétek, a „finom” bőrülések, az egyedi küszöblécek, a sötétített hátsó üvegek és a sűrű küllőzésű 18 colos felni is mutatják, a csúcsmodell esetében nagyon kitett magáért a koda. A tesztautó legérdekesebb pontja azonban a motor és hajtáslánc: a 3,6 literes, V6-os benzinmotor, az összkerékhajtás és a hatfokozatú DSG-váltó együttese egészen magas szintre emeli az autót. A nagy lökettérfogatú, atmoszferikus motor lágyan duruzsol, s mivel nem csúcsteljesítményre hangolták (260 LE), már egészen alacsony fordulaton nyomatékos.
Ekkora teljesítménnyel persze nagyon gyors a Superb Combi, erőlködésnek semmilyen helyzetben sincs nyoma, ennek megfelelően a 0-100-as sprintet 6,5 másodperc alatt megfutja, illetve a végsebesség elektronikusan korlátozva 250 km/óránál. A lovakat viszont sajnos etetni kell, a V6-os vegyes használatban könnyedén legurít 12,0 litert a torkán. Az üzemanyagtartály azonban a dízel verziókéhoz hasonlóan csak 60 literes, vagyis 500 kilométernél többet nem tudunk megtenni egy tankolással. A 12 127 780 forinttól elérhető topmodell nyilván nem lesz népszerű a hazai piacon, de az L&K felszereltséget gyengébb motorokhoz is párosíthatjuk, így például a 140 lovas kézi váltós, fronthajtású Combi 10 863 960 forintért vihető haza.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!