Nagyot változott a világ az elmúlt pár év során, eredetileg még a Porsche 911-eshez mérték a Mercedes új kupéját, de a bemutatkozáskor már egyértelműen a Jaguar F-Type Coupé a viszonyítási alap. Egyfelől a brit sportkocsi hangja a mérce, másfelől a Mercedes is átvette a nagy méretű csomagtérajtót.
Ez egyben azt is jelenti, hogy miközben az ötvenes években sikereket elérő 300 SL versenyautó formáját idézték meg a formatervezők, lemondtak a sirályszárnyas ajtókról. Persze látványos volt a feltárulás, de én saját szememmel láttam egy rendezvényen, ahol külön hostess szólt az embereknek, hogy tessenek vigyázni a fejre ki- és beszálláskor, hogy folyamatosan beütik a fejüket. Szóval ez a veszély most nem fenyeget, ráadásul a csomagtér is könnyebben hozzáférhető. A lemezek alatt rejtőző alumínium térváz annak a továbbfejlesztése, ami az SLS AMG-nek is az alapja volt, de annál 92 mm-rel rövidebb és 37 mm-rel magasabb az új kupé.
A meglehetősen hosszú orrban egy új fejlesztésű, 4,0 literes V8-as biturbó dolgozik, az alapváltozatban 462 LE/600 Nm, az S-ben 5140 LE/650 Nm a teljesítménye. A váltó mindkét esetben 7 fokozatú, dupla kuplungos egység, ami 3,8 illetve 4,0 másodperces 100-as sprintet eredményez, a végsebességnél hasonlóan minimális a különbség, 304 illetve 310 km/h az elérhető csúcs. Noha nem valószínű, hogy sikerül majd a valós életben is reprodukálni, de a Mercedes szerint az AMG GT és a GT S átlagfogyasztása 9,3 és 9,4 l/100 km.
A nagyjából félszáz lóerő mellett az S modell legfontosabb újítása, hogy amíg az alapmodellben teljesen hagyományos önzáró differenciálmű dolgozik, az erősebb modellnél elektronikusan vezérelt változó zárású differenciálmű segíti a vezetőt, 36 helyett 39 centisek az első féktárcsák, és az AMG Ride Control elektronikus lengéscsillapítók is ott vannak a fedélzeten. Ezen felül rendelhető még aktív motor- és váltótartó bak, amelyek normál üzemben elnyelik a rezgéseket, de szükség esetén bekeményednek. Karon-kerámia fékrendszer (402 mm-es első tárcsákkal) mindkét Mercedes AMG GT-hez megvásárolható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!