A General Motors kicsit elaludta a póniautó-kategória létrejöttét, a három nagy detroiti gyártó közül utolsóként dobta piacra saját autóját, a rohammunkában, mindössze 36 hónap alatt – ekkor még nem használtak számítógépeket a fejlesztésnél – kifejlesztett Camaro-t.
1966 augusztusában indították el a hivatalosan az 1967-es modellévhez tartozó típus sorozatgyártását Detroitban. Az itt látható példány volt a legelső, amely legördült a szalagról, a gyár promóciós célokra használta, valamikor a nyolcvanas években pedig gyorsulási versenyautót építettek belőle. Ma egy alapos felújítást követően ismét gyári állapotában tündököl az 1000001 alvázszámú kupé.
Történelmi jelentőségű volt a Camaro a Chevrolet márka számára, amelynek megítélése ekkor még mindig a Corvair-botrány miatt a mélyponton volt, de ezt egy csapásra feledtette az új autó, amely egyben új sportos autók érkezésének előfutára is volt. Ma az Egyesült Államokban a Camaro a harmadik legnépszerűbb autó a rajongók körében, a Hagerty Insurance Agency felmérése szerint a Corvette áll az első helyen, a Mustang a második.
Egyébként nem sokon múlott, hogy nem készül el a Camaro, a GM már vagy 100 ezer dollárt költött a Panther név levédésére, jelvények és egyéb reklámanyagok legyártására, amikor alig pár héttel a sorozatgyártás beindítása előtt mégis a Camaro nevet választották. Az első Camaro-t születésnapján egy üvegkalitkában állítják majd ki a Woodward Dream Cruise nevű rendezvényen Detroitban, amelyet idén augusztus 13-20 között tartanak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!