Az igazat megvallva a Lada korábban készített már 140 lóerőnél erősebb autókat, de a Wankel motoros kocka és Samara példányok egyenesen a rendőrséghez kerültek, ahonnan leselejtezés után a zúzdába vezetett az útjuk – hétköznapi halandó nem jutott hozzájuk. A jövőre érkező Kalina NFR-hez azonban bárki megvásárolhatja, feltételezve, hogy van nagyjából 650 ezer rubelje. Annyira messze van még a sorozatgyártás, hogy a vételárról csak becslések vannak a gyár részéről is.
A névben szereplő NFR mozaikszó az angol Need for Race, azaz „szüksége van a versenyzésre” kifejezésre utal, kifejezve, hogy ez bizony több a Kalina Sport forró ferdehátúnál. Mielőtt még bárki azzal kezdené, hogy milyen buta rövidítésekkel szórakoznak az oroszok, meg kell jegyezni, hogy a Chrylser Omni GLH kivitelében a három betű a Goes Like Hell, azaz „pokolian megy” kifejezést rejtette…
Az autó alapját a nemrég bejelentett Kalina Sport jelenti, amelyet a Lada Sport versenyautó-részleg fokoz tovább. Az 1,6 literes szívómotor teljesítményét 118-ról 140 lóerőre emelik, az 5 fokozatú váltó áttételezése rövidebb, és sperrdifit is kap. Az eredmény, hogy 9,7 másodpercről 8,5 másodpercre csökken a 100-ra gyorsulás ideje, a végsebesség lényegében változatlan 196 km/h – ezt is negyedikben futja meg. A motor maximális fordulatszámát megemelték, de nem tudni, pontosan mennyire – a fordulatszámmérő skálája 7000-nél ér véget, és ennél tovább megy a mutató. Még nagyjából egy év van a sorozatgyártás megindulásáig, addig minden bizonnyal a műszereket is felkészítik az igénybevételre.
A futóműnél vannak igazán nagy változások, nem egyszerűen csak keményebb rugókat és lengéscsillapítókat kapott a Kalina NFR, de például a kerékagy a fékrendszerrel együtt a Renault Mégane-ból érkezett, ennek megfelelően módosítottak az első lengőkarokon is. Öt kerékcsavaros rögzítésű, 17 colos felniken gördül az autó, ezen kívül a motorháztetőre vágott szellőzőnyílások jelentik az optikai változást – utóbbiakra gyakorlatilag is szükség van, az első prototípusok rendszeresen túlmelegedtek. Akik már vezették az aktuális prototípust, arról számoltak be, hogy az úthibáknak még a környékét is kerülni kell, annyira kemény a felfüggesztés.
Az utastérben nincs eltérés a Kalina Sport-hoz képest, egyelőre még nem tudni, hagynak-e ki extrákat (navigáció, légkondi) az autóból a tömeg csökkentése és a menetteljesítmények javítása miatt. Még nem véglegesítették az autót a Lada Sport mérnökei, úgyhogy nem tudni, pontosan mit is kap majd az ember a 650 000 rubelért cserébe.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!