A hétvégén hivatalosan is bemutatkozott a Lamborghini Huracán versenyautó változata, az LP620-2 Super Trofeo legnagyobb újdonsága, hogy csak hátsókerékhajtású az autó. Ennek legfőbb oka az, hogy a gyári szervezésű márkakupa mellett más versenysorozatokban is rajthoz állhat a kocsi – az összkerékhajtás sok fontos GT-kategóriában kizáró tényező.
A nagyobb piac megteremtése mellett az elsőkerékhajtásról való lemondás másik előnye, hogy jelentősen csökken a kocsi tömege. A Super Trofeo változat saját tömege 1270 kg, ami mintegy 1,5 mázsával marad el az LP610-4 utcai kiviteltől – az első kihajtás mellett bizony sok extrától is megszabadították a kocsit.
Emellett átprogramozták a motorvezérlő-elektronikát is, annak köszönhetően, hogy nem kell mindenféle előírásnak megfelelni, tíz lóerővel növelték az 5,2 literes V10-es szívómotor teljesítményét. A Dallara volt a gyár partnere a versenyautó megvalósításában, az ő tapasztalataik segítségével készült például az aerodinamikai csomag, amelynek része a tíz állásban rögzíthető első légterelő. Ezen kívül még a Reiter Engineering nevű céget is meg kell említeni az autóval kapcsolatban, utóbbi ennek alapján készíti el a GT3-as változatot, amelynek bemutatkozása jövőre várható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!