Összesen több mint 72 500 darab Jaguar E-Type sportkocsi készült 1961-1975 között, ezen belül mindössze tucatnyi Lightweight, azaz könnyített változat. Májusban jelentették be, hogy bepótolják az eredeti sorozatból hiányzó hat autót, és hogy pontosan mire számíthatnak a potenciális megrendelők, azt megtekinthetik majd a Pebble Beach autós rendezvény látogatói.
A Jaguar elővette a legutolsó eredeti, azaz tizenkettedik Lightweight kocsit, majd annak karosszériáját beszkennelték, hogy tényleg az eredeti megjelenését kapja az új E-Type. Azaz mégsem, hiszen amíg az eredeti felépítmény nem teljesen tökéletes, az újragyártott E-Type már az; a mérnökök fogták a számítógépen digitalizált formát, majd annak egyik oldalát megtükrözve alakították ki a tökéletesen szimmetrikus külsőt; tizedmilliméteres pontossággal dolgoztak. Jobb, mint az eredeti, ami azért furcsa, mert egyébként a Jaguar ragaszkodott ahhoz, hogy olyan legyen az új Lightweight, mint az eredeti.
Ugyanabból a korabeli alumínium-ötvözetből készítették a karosszériát, pedig ma már vannak olyanok is, amelyek segítségével még lejjebb lehetett volna szorítani a tömeget. A karosszéria 230 alkatrészének 75 százalékát házon belül készítették, a többit meg olyan vállalkozásoknál gyártották le, ahol a gyár előírásainak megfelelő présgépeket üzemeltetnek.
A motortérben a 3,8 literes soros hathengeres alumínium-blokkos, száraz karteres olajozású változata dolgozik, a keverékképzésről három duplatorkú Weber 45 DCOE karburátor gondoskodik, de korabeli mechanikus befecskendezést is kérhet a kedves ügyfél. Az eredmény minden esetben több, mint 300 lóerős teljesítmény és nagyjából 380 Nm-es nyomaték. A váltó négyfokozatú, teljesen szinkronizált kézi kapcsolású darab, és természetesen a Powr-Lok fantázianevű önzáró differenciálmű áldásos hatásának is örülhet a pilóta – többféle végáttétellel szállítják le az autót, amelyet aztán az épp soron következő pályára épp legalkalmasabb darabra lehet kicserélni. A motortérben egy nem korabeli alkatrész van, az eredetivel megegyező külsejű házban lévő indítómotor modern darab, amely megbízhatóan képes életre kelteni a soros hathengeres erőforrást.
Hátul a normál E-Type fékei dolgoznak, de elöl nagyobb átmérőjű féktárcsák lassítanak – a tömegcsökkentés miatt kihagyták a fékszervot. A kormánykerék karimája tömör fa, az utastérben és a különböző fedeleknél pántként használt Conolly bőr a hatvanas években használt eljárással , nem modern kemikáliák használatával készült. Az alumínium keménytető szériafelszerelés. Az autó rendelkezik az FIA Historic-versenyautó jóváhagyásával, azaz nyugodtan lehet versenyezni velük. No nem a képen látható példánnyal, az a nulladik autó, aminek semmiféle alvázszáma nincs, ezen csak begyakorolták a fogásokat a szakemberek – ez a példány kerül majd a Jaguar gyári gyűjteményébe, a hat, eredeti alvázszámmal ellátott példányt mind ügyfeleknek értékesítik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!