Az Astra praktikus kombijához is elérhető immár az 1,6-os dízel, mely jelenleg 110 vagy 136 lóerővel választható – később érkezik a 95 lovas verzió és a 170 lovas BiTurbo is. Mi az 1.6 CDTI pillanatnyilag legizmosabb, 136 lóerős kivitelét tettük próbára.

A színes műszerfallal és az üvegtetővel hangulatos az Astra belseje. Fotó: Hilbert Péter A színes műszerfallal és az üvegtetővel hangulatos az Astra belseje. Fotó: Hilbert Péter

Csendes, takarékos, de nehéz a dízel Astra

Az 1,6-os motor járáskultúrája kifinomult, hangja visszafogott, ereje pedig korrekt. A 320 Nm-es nyomaték ugyan hajszálnyit magasan, 2000-es percenkénti fordulatszámtól használható, de ez a gyakorlatban nem igazán zavaró. Kellemes a többszörös befecskendezéssel rendelkező, változó geometriájú turbóval felpumpált CDTI működése: a visszafogott üzemi zaj mellett minimális az újraindítási rezonancia, a Start/Stop rendszer működése kicsit hektikus, nehéz eltalálni, hogy mikor állítja le a motort, amihez szerencsére nem szükséges teljesen állóra fékezni az autót.

Magasabb utas mögött szűkös lehet a lábhely Magasabb utas mögött szűkös lehet a lábhely

Azért nem olyan profi, mint a franciák 1.6 e-HDi-je (már 20 km/óra körüli gurulásnál „lelövi” az aggregátot és talán egy fokkal még selyemsebben is jár), de ott van szorosan a nyomában. A friss motorhoz új váltó is dukál, a hatgangos szerkezet lágyan és pontosan kapcsolható, tényleg az elmúlt időszak egyik legkorrektebb Opel erőátviteli egysége. Az áttételezése is eltalált, 90-nél 1500, míg 130-nál kb. 2200-as fordulaton duruzsol az 1,6-os gázolajos. Mint szinte az összes mai Opel, az Astra is jócskán túlsúlyos, az ellenfelek zöménél nagyjából 2 mázsával nehezebb, ennek dacára a fogyasztása baráti, a tesztátlag 5,7 l/100 km.

A raktér 500 literes, míg a terhelhetőség 672 kg A raktér 500 literes, míg a terhelhetőség 672 kg

A Sports Tourer verzió nemcsak szép, hanem praktikus is, ráadásul az ötajtóshoz képest csupán 200 000 forint a felára. A csomagtartó 500 literes, ami megfelel a kategória átlagának, de sokan már 600 liter feletti értékekkel büszkélkedhetnek. A roló nemcsak vízszintesen, hanem felfelé is elhúzható, a támlák és az ülőlapok is osztva dönthetők, bővítéskor pedig sík teret kapunk. A kabin elöl szellős, hátul már inkább átlagos a hely. A belső illesztési hézagok látványosan nagyok, az új navigációs fejegység szimpatikus darab, a korábbinál sokkal jobb a grafikája, választható magyar menü is hozzá, de a hangutasítások finoman szólva sem tökéletesek. Az aktuális, 136 lóerő alatti Astra kombi dízelkínálata kaotikus, az összehasonlíthatóság kedvéért a második, Enjoy szinten a következő a választék:
1.3 CDTI (95 LE: 6 280 000 Ft),
1.7 CDTI (100 LE: 6 080 000 Ft),
1.6 CDTI (110 LE: 6 280 000 Ft),
1.7 CDTI (110 LE: 6 200 000 Ft),
1.7 CDTI (130 LE: 6 250 000 Ft) és
1.6 CDTI (136 LE: 6 330 000 Ft).
Világos?!

TETSZETT
– nyerő dízelmotor
– tetszetős forma
– jól variálható raktér

NEM TETSZETT
– kiismerhetetlen Start/Stop
– hátul átlagos lábhely
– tetemes önsúly

ÖSSZEGZÉS
Szép és jó autó az Astra Sports Tourer, az 1,6-os dízellel pedig végre partiképes motort is kapott. Az új váltó is príma, összességében jó vezetni az Opel kompaktját, csak azok a „zsírpárnák” ne lennének rajta…

Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 3500-4000/min
Max. forgatónyomaték: 320 Nm 2000/min

Hossz./szél./mag.: 4698/1814/1535 mm
Tengelytáv: 2685 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1541/1551 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1428/672 kg
Csomagtér: 500/1550 l
Üzemanyagtank: 56 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,3 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országú/vegyes: 4,6-4,8/3,6-3,8/3,9-4,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 104-110 g/km
A modell alapára: 5 170 000 Ft (1.4 100 LE Selection)
A tesztelt verzió ára: 6 330 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!