Zajlik az élet az Aston Martin háza táján, a Daimler épp 5 százalékra növelte a cégben meglévő tulajdonrészét, a húzómodellnek számító Vanquish S (kupé és kabrió) valamint Rapide S típusok pedig egy új váltó előnyeit élvezhetik.
A ZF nyolcfokozatú, automatikus váltójának köszönhetően mindkét típus 100-as sprintje fél másodperccel rövidült le: a négyajtós limuzinnak 4,4, a kupénak és kabriónak 3,8 másodpercre van szüksége ehhez. Utóbbi egyébként a cég 101 éves történetében az eddigi legjobb érték – utcai autótól. A több fokozat miatt rövidebbre tudták venni a végáttételt, ami a fürgeség mellett a szabványos fogyasztásmérési ciklusban is előnyösnek bizonyult, a végsebesség 320 km/óra fölé emelkedett.
Nem mintha a tulajdonosok pénztárcája nem bírná, de 10 százalékkal csökkent a laboratóriumban mért fogyasztás – a 298 és 300 g/km-es CO2 kibocsájtás még messze van attól a szinttől, ami bármiféle kedvezményre jogosítaná fel a tulajdonosokat azokban az országokban, ahol ettől teszik függővé a gépjárműadót. Jelentéktelen, de említésre méltó változás, hogy a 6,0 literes V12-es teljesítménye 3 lóerővel/10 Nm-rel emelkedett (Vanquish S 576 LE/630 Nm, Rapide S 560 LE/630 Nm) – ez annak köszönhető, hogy a váltó miatt a legújabb generációs Bosch motorvezérlőt kapta az AM29-es motor.
További változás, hogy az elektromos kormányszervo vezérlőszámítógépét is nagyobb tudásúra cserélték, ami állítólag jobb visszajelzést eredményez, az új nyomatékcső (ebben forog az elöl lévő motort és a hátul lévő váltót összekötő kardántengely) csökkenti az utastérben hallható zajt, elöl 15, hátul 35 százalékkal feszesebb lengéscsillapítókat használnak, és a hátsó szilentek is keményebbek. Ez utóbbi változásnak csak azok örülnek majd, akik olyan országban laknak, ahol jó minőségűek az utak. Az új váltóval szerelt, 2015-ös modellévű Aston Martin Vanquish S és Rapide S típusok forgalmazása a harmadik negyedévben indul.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!