A Clemson Egyetemen belül működő autóipari kutatóközpont diákjai készítették el az itt látható alkotást, amellyel az volt a céljuk, hogy a normál kombi hátsónál praktikusabb befejezést készítsenek egy szabadidő-autónak.
Ehhez megszerezték a BMW USA-beli forgalmazójának a támogatását is. Kiindulási alapnak egy előző generációs X3-ast választottak, amelynek a B oszlop mögött levágták a tetejét, és teljesen új hátsót faragtak neki. Ami véletlenül erősen hasonlít arra a befejezésre, amit a BMW X4-esnél alakítottak ki. Csak annál sokkal praktikusabb.
A hátsó szélvédő előrecsúszik a tetőlemez alá, az ilyenkor létrejövő platón magas tárgyak is szállíthatóak. A csomagtérajtós alsó része kétszárnyú, oldalra nyílik, ennek megfelelően nem akadályozza a bepakolást, mint a hagyományos platóajtó. Az egészet aztán lefestették narancssárgára, és már el is készült a BMW Orange 4. Hiába praktikus a végződés, hiába a gyári segítség, a németek nem tervezik, hogy sorozatgyártásban is megvalósítják ezt a befejezést.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!