Ritkán fordul elő, hogy sikerül megdönteni egy adott típus gyári átlagfogyasztását. A Mazda3-as fogyasztási versenyen persze ilyesmi volt a cél, a félidős frissítésen átesett Peugeot 3008-as tesztautót azonban hétköznapi módon használtuk. Amikor utánaszámoltunk, minket is meglepett a másfél tonnás oroszlán étvágytalansága! Holott a 2,0 literes HDi dízelmotor jó kondiban van: szinte alapjárattól fogva bírja a terhelést és megnyerően húz, lefulladási hajlama nincs. Rugalmasságának hála nagyon korai felkapcsolásokkal, kényelmesen autózhatunk, ugyanakkor 1800-as fordulattól „felébred” a motorban szunnyadó erő, energikusan gyorsít az autó. A HDi nemcsak erős, hanem az egyik legkulturáltabb négyhengeres dízel, kiegyensúlyozottan jár és többnyire csendesen teszi a dolgát. Az 5,2 literes tesztfogyasztással számolva jó hosszú, akár 1100 km feletti távokat nyomhatunk le egy teli tankkal – pedig még motorleállító startstop rendszere sincs.

Sok a gomb, de a kezelés egyszerű. Fotó: Hilbert Péter Sok a gomb, de a kezelés egyszerű. Fotó: Hilbert Péter

Kívül-belül ízlésesebb a tálalás

Egyébiránt a kombik, az egyterűek és a szabadidő-autók előnyeit ötvöző 3008-asnak kifejezetten előnyére vált a ráncfelvarrás, a tervezőknek sikerült átültetni a Peugeot új arculatát. Árnyalatnyival diszkrétebb és sokkal átgondoltabb a design, az új fényszórók és hátsó lámpák, valamint az ízléses krómdíszítések elegánsabb és modernebb megjelenést kölcsönöznek az autónak.

Persze az utastérbe nem tudták átmenteni az aktuális irányzatot, itt még a jókora kormány mögött találjuk a műszeregységet, a középkonzol pedig hemzseg a gomboktól. Mindenesetre a kezelés nem túlbonyolított, a magas üléspozíció jó rálátást biztosít a forgalomra, a vetített kijelző felnyíló lapkáján pedig a sebesség és a tempomat információi mellett a követési távolság is megjeleníthető – automatikus fékezésre nem képes az autó. Kompakt méreteihez képest a helykínálat elöl-hátul tisztességes. A poggyásztér mérete viszont átlagos, de a többféleképpen is rögzíthető másodlagos padlólappal jól variálható és egyszerűen bővíthető.

A hátfalajtó lenyíló alsó része nem igazán könnyíti a bepakolást A hátfalajtó lenyíló alsó része nem igazán könnyíti a bepakolást

Kétségkívül a Nissan Qashqai számít a Peugeot 3008-as nagy ellenfelének: bár a japán crossover frissebb fejlesztésű, a francia versenyképes árakkal és szélesebb, akár dízel-hibridet is felvonultató motorpalettával egyenlít.

Az 5,2 literes átlag elérésében a váltó ideális áttételezése is segített, start-stoppal még kevesebbet venne magához... Az 5,2 literes átlag elérésében a váltó ideális áttételezése is segített, start-stoppal még kevesebbet venne magához…

TETSZETT
– erős és kifinomult motor
– tesztfogyasztás
– elegáns forma, igényes anyagok

NEM TETSZETT
– osztott csomagtérajtó
– start-stop hiánya
– túl sok gomb, kapcsoló

ÖSSZEGZÉS
Az 1.6 VTi (120 LE) benzines alapmotorral és Access felszereltséggel 4 860 000 forinttól indul a Peugeot 3008-as, ennél a 115 lóerős 1.6 HDi 720 ezerrel drágább. A tesztelt 2.0 HDi a következő Active szinttől és 6 750 000 forinttól érhető el.

Peugeot 3008 2.0 HDi
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3750/perc
Max. forgatónyomaték: 340 Nm 2000/perc
Hosszúság/szélesség/magasság: 4365/1837/1639 mm
Tengelytáv: 2613 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1525/1514 mm
Fordulókör: 12,1 m
Saját tömeg/teherbírás: 1529/551 kg
Csomagtér: 432/1604 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 s
Maximális sebesség: 195 km/h
Város/országút/vegyes: 6,8/4,5/5,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 132 g/km
A modell alapára: 4 590 000 Ft (1.6 VTi Access)
A tesztelt modell ára: 6 550 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!