Niki Schelle korábban a Rali-vb-n is indult, manapság a nemzeti bajnokságban áll rajthoz, autós műsort vezet az egyik német kereskedelmi tévéadón, illetve cége versenyautókat épít. Ezek után már csak némi meggyőzésre volt szüksége, és a Suzuki Deutschland ösztönzésére megépítette a Suzuki Swift Sport Hayabusa sportkocsit.
Noha rendszámot is látunk az Auto Bild által készített fotókon, érdemes megjegyezni, hogy nem túl praktikus autóról van szó, hiszen nem csak a négyhengerest, de a váltót is a Hayabusa motorkerékpárból vették át, ennek megfelelően nincs hátrameneti fokozat. Az már mellékes, hogy a hátsó ülés helyére épített turbós motort egyáltalán nem szigetelik el az utasoktól, a hang- és a hő is csillapítatlanul jut el hozzájuk; szükség van a menetszélre ahhoz, hogy elviselhető legyen a kabin.
Némileg módosítani kellett a karosszéria hátsó részét behálózó bukókeretet annak érdekében, hogy az 1,34 literes négyhengeres elférjen. Megszabadultak az 1,6 literes orrmotortól és tartozékaitól, illetve minden, a menetkényelmet növelő tényezőtől, így is közel 900 kg a saját tömeg, úgyhogy turbósították a motorkerékpár-erőforrást, ami igazán 7000/perc fordulat felett talál magára, és pillanatok alatt eléri a 12 000/perc leszabályozási fordulatot. A hatfokozatú váltót a jó gyorsulásra lőtték be, ennek megfelelően „csak” 190 km/óra a 330 lóerős, középmotoros Suzuki Swift Sport Hayabusa végsebessége.
Az Auto Bild német weboldalán megnézhetnek egy 4 perces videót arról, hogyan viselkedik a középmotoros Suzuki kisautó a Bilster Berg elnevezésű versenypályán, illetve nagy felbontású képeket tartalmazó galériát is találnak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!