A motorkerékpárosok társadalmán belül van egy réteg, aki mindennél többre értékeli a komfortot, ők leginkább óriási Harley-Davidsonokat vagy épp Honda Goldwinget vásárolnak – és mostantól kezdve a Ducati XDiavel is ott lehet a listájukon, hiszen az olaszok kifejezetten rájuk céloznak legújabb alkotásukkal.

Az 1262 köbcentis blokk jelenti az XDiavel szívét, a Desodromic Valve Timing változó szelepvezérlést pedig jelen esetben úgy hangolták, hogy az a lehető legegyenletesebb és finomabb teljesítményt nyújtsa. A műszaki fejlesztéssel párhuzamosan formatervezők is dolgoztak a blokkon, mert kezdettől fogva fontos szempont volt, hogy feltűnő legyen a vázba szerelt erőforrás.

Kulcsnélküli indítással lehet életre kelteni a hatalmas kéthengerest, a 156 lóerős teljesítményét 9500/perc fordulaton tudja, a 129 Nm-es nyomatékmaximum 5000/percnél mérhető, és mindezt a Ducatinál elsőként szíjhajtás továbbítja a hátsó kerék felé. A nagy, 161,4 centis tengelytávolság ellenére azt ígéri a gyár, egészen 40 fokos szögben bedönthető az XDiavel kanyarban, és ha nagyon nem bír magával az ember, a menetstabilizálónak van gyorsulási üzemmódja is. A kedves vásárlónak egyébként a normál és az S nevű, némi dekorációval feldobott megjelenésen kívül nincs választási lehetősége, hiszen gyárilag csak fekete fényezéssel készítik az XDiavelt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!