Kínosan ügyel arra a Ford, nehogy véletlenül is leírja az STD betűszót, a dízel Focus sportmodell ST Diesel vagy netán ST TDCi névre hallgat következetesen. Az ok prózai, angol nyelvterületen már az ST elnevezés is kihívásokkal küzd (a hölgyek a sanitary towel, azaz intimbetét kifejezést rövidítik így), az STD meg a sexually transmitted diseases, azaz szexuális úton terjedő betegségek általános rövidítése…
Szóval a Ford Focus ST modellfrissítés legnagyobb újdonsága a továbbfejlesztett, 2,0 literes turbódízel, amely új kipufogót és motorvezérlő programot kapott, így teljesítménye 185 lóerő/400 Nm. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó áttételeit megnyújtották, a 10 0km/órás tempót 8,1 másodperc alatt futja meg ez a modell, a csúcssebesség 217 km/h. A legfontosabb szám a Ford számára azonban a szabványos átlag, ami flottafogyasztás-barát 4,4 l/100 km.
A benzinmotor változatlanul a 2,0 literes EcoBoost 250 lóerővel, ami azonban motorleállítóval lett gazdagabb, és legalábbis laboratóriumban a fogyasztása 6,8 l/100 km-re csökkent. Az orr átalakulásán felül áthangolták a felfüggesztést, újak az első rugók, az első-hátsó lengéscsillapítók, és újraprogramozták az elektromos kormányrásegítést és a menetstabilizálót is. Van két új karosszériaszín, illetve egy 19 colos felni-dizájn, az utastérben az alul kiegyenesített kormánykerék illetve az áttervezett, a beléje helyezett italt stabilabban tartó pohártartó érdemes említést.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!