A hatvanadik születésnapja alkalmából a Yamaha visszahozta a hetvenes években a versenygépein használt sárga-fekete fényezést, és ez inspirálta a kaliforniai Roland Sands-et is a legújabb alkotásához, amely Faster Wasp névre hallgat.
Aktív korában Roland Sands Yamaha TZ250-essel versenyzett, és sokat használta a japánok krosszmotorjait is, ezért örömmel kötélnek állt, amikor a gyár felkérte arra, hogy elkészítsék az immár ötödik közös alkotásukat. Ezzel szintén a hetvenes éveket akarták megidézni, azon belül is a korabeli egyedi gépeket.
Az alumínium vázba a japánok legújabb, 850 köbcentis háromhengeres blokkját szerelték, az alumínium üzemanyagtankot, a hátsó burkolatot, a szívósort, a hűtőburkolatot és az első sárvédőt is kézzel készítették alumíniumból. Rengeteg olyan alkatrészt is felhasználtak az építésnél, amely nagynevű beszállítóktól származik, de még csak prototípus-stádiumban van – ez azt jelenti, hogy földi halandó leghamarabb jövőre vásárolhatja majd meg azokat.
Elöl 17×3,5, hátul 17x 6 colos kovácsolt alufelniket használnak, amelyekre Dunlop Q3-as abroncsokat szereltek, a nagy teljesítményű fékrendszert is javarészt egyedi alkatrészekből állították össze a Roland Sands Design dolgozói.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!