Az európai Év Autója cím odaítélésekor mi még nem, a zsűritagok azonban már ismerték a Peugeot 308 SW-t, és ez jelentősen befolyásolta a döntésüket. Ennek megfelelően most látjuk igazán a 2014-es európai Év Autóját, vagy ahogy ezt arrafelé mondanák: voátűrdelannédömíllkátorz. Most pedig már bárki megvásárolhatja az autót nálunk is, vagy akár benézhet egy Peugeot márkakereskedésbe, hogy alaposan megnézze azt.
Látnivaló van bőven, az ötajtósnál 11 centivel hosszabb tengelytávolságot és ezen felül további 22 centivel hosszabb hátsó túlnyúlást kapott az SW karosszéria. Magasság csökkent a 307 SW-hez képest, hiszen a 3008 és az 5008 révén már nem kell egyterűsködnie – a kisebb légellenállás alacsonyabb fogyasztást is eredményez, ami bizony nyugat-európai piacokon fontos döntési tényező. A nagyobb karosszéria egyébként egyszerű extraként, 230 000 Ft-os áron választható.
De mit kapunk a centinként 6970 Ft-os felárért? Leginkább több helyet, ami azt jelenti, hogy a második sorban elfogadható méretű a helykínálat, a csomagtartó meg kalaptartóig pakolva 610 literes. A 624 literes Civic Tourer-rel kapcsolatban megjegyzik, hogy az csak a padló alatti 150 literes rekesz miatt akkora – azért a francia mérnökök is 47-54 liternyi hasznos térfogatot ide száműztek. A változó érték oka, hogy vagy szükségpótkerék, vagy defektszett található itt. A hungarocellben átlósan lehet elhelyezni a kalaptartót, ez a művelet csak üres csomagtér esetén végezhető el. A Magic Flat fantázianevű hátsó ülés annyit tud, hogy a raktér oldalfalában elhelyezett kart meghúzva lesüllyed az ülőlap és előrebillen a háttámla. Az alapváltozatban feláras az alumínium rögzítősín.
Az új karosszériával együtt jelenik meg a kínálatban a Driver Sport Pack, amely az elektromos kormányszervo rásegítését, a motorhangot és a műszerfal világítást – utóbbit pirosra – változtatja meg, ezen kívül a muntifunkciós kijelzőn megjeleníti például a turbónyomást és az épp használt teljesítményt. Az általam próbált példányban is benne volt ez, így kiderült, hogy 100 km/órás tempónál vagy 30 lóerőt használunk a rendelkezésre álló 130-ból – a kis háromhengeres turbómotor egyébként meglepően jól viselkedett.
Alacsony fordulatról is terhelhető, hamar felpörög, alaphelyzetben csendes, Sport-módban jó a hangja, a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó könnyen kapcsolható. Az úttartás jó, az ESP nem lekorlátozza az autót, hanem igyekszik irányban tartani, ha netán besokallnánk. Van még két új erőforrás, az 1,6 literes, 120 lóerős BlueHDi jövő tavasztól lesz elérhető, a 150 lóerős 2,0 literes BlueHDi már most választható – akár az új EAT6 automatikus váltóval, ami még az 1.2 THP-hez párosítható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!