Az egész azzal indult, hogy egy 1972-es Datsun 1200 Coupe-t elektromos hajtásúvá gyorsulási versenyautóvá alakított át egy lelkes mérnök, ami a műtétet követően 1,8 másodperc alatt gyorsul 96 km/órás tempóra, és 10,258 másodperc alatt futja a negyedmérföldes távot 199 km/órás csúcssebességgel.
Ezt követően alakult ki az a kis csapat a Blood Shed Motorsportnál, akik elhatározták, hogy kereskedelmileg sikeres vállalkozássá fejlesztik ezt a dolgot. Mivel még egy jó darabig rétegmodellekről szól majd az egész történet, úgy döntöttek, minden átalakításukból csak 21 darabot készítenek majd – és ez minden esetben a vevő kívánságának megfelelően felújított/modernizált autót jelent majd.
Az első „utcai” prototípus egy 1968-as Fastback Mustangból készült, a karosszéria felújítását követően két darab elektromotort építettek a kardántengely helyére, a 40 kWh kapacitású akkumulátor-csomagot meg a motortérbe és a csomagtérbe tették – ezzel óvatos gázpedál-használat mellett akár 190 kilométeres hatótávolságot is el tud érni a Zombie 222 névre keresztelt alkotás. Ez várhatóan mellékes lesz, hiszen a 740 LE (!) és 2440 Nm (!!!) teljesítményű elektromotorokkal a gyorsulási versenypályán is helytáll az autó. A nagy tömeg ellenére utcai gumikkal 3 másodperc alatt gyorsul 96 km/órás tempóra az elektromos Mustang.
A vételárról annyi ismert, hogy az minden esetben meghaladja majd a 100 000 dollárt, hiszen itt nem egyszerű átépítésről van szó, hanem egy hajtáscserével egybekötött felújításról. A vevő által hozott karosszériát csak azt követően fogadnak be, hogy meggyőződnek arról, annak nincs korróziós problémája és soha nem volt törve – a hatalmas nyomaték még a régi big block V8-asoknál is nagyobb terhelést tud adni a karosszériának.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!