Amióta a Renault a stratégiai partnere a Ladának, másféle szelek fújnak Togliattiban. Például a gyár modernizálásával párhuzamosan épp 13 000 dolgozótól válnak meg, de az ügyfél-elégedettség is szempont lett. Nemrég például megújult a Lada Granta típus, és a gyár a tőle függetlenül működő Lada Granta Club tagjaitól kérdezte meg márciusban, elégedettek-e a változásokkal?
Persze ahogy az lenni szokott, minden szép és jó volt, de egyvalamit azért hiányoltak a Granta klub tagjai, mégpedig a hűtővíz-hőmérséklet megjelenítését. Egy ilyen műszernek az utólagos beépítése túlságosan is nagy kiadással járt volna, de az orosz mérnökök megtalálták a megoldást, a fedélzeti számítógép segítségével jelenítik meg a hűtőfolyadék-hőmérsékletet. A digitális kijelző egyébként -40 és +214 °C között képes megjeleníteni a kért értéket. És rögtön azt is szeretnénk tudni, mekkora nyomásra méretezték a Lada Granta hűtőrendszerét, ha abban csak 200 °C felett forr fel a hűtővíz?
A Lada gyár mérnökei egyébként dolgoznak még azon, hogy csökkentsék a váltó zaját – a fogaskerekeknél új felületkezeléssel és pontosabb összeszereléssel próbálkoznak -, és már júliustól megkapják az autók a továbbfejlesztett ajtózárakat, amelyek könnyebb becsukást tesznek majd lehetővé. A Lada egyébként a VKontakte orosz közösségi oldal segítségével szeretné a jövőben fenntartani a kapcsolatot az ügyfeleivel, és a Granta típus módosítása csak az első volt a sorban, hamarosan a többi autónál is igyekeznek majd a lehetőségek szerint végrehajtani a kért/javasolt módosításokat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!