A magas tetős Peugeot közel 20 éve hódít ezekkel az erényekkel, miközben ismét megújulva készül fel a holnap kihívásaira. Ha valamilyen okból holnaptól csak egyetlen autótípust gyárthatna a Peugeot, és nekem kellene megmondanom, hogy melyik legyen az, feltétlenül a Partner/Tepee lenne a választottam. Miért? Mert mindenre jó. Elviszi a családot vagy a kisbolt árukészletét, nagyon jó az ár/érték aránya, és ami a beszállás kényelmét, a belső tér nagyvonalúságát illeti, simán hozza a luxuskocsik szintjét. Akire hozzám hasonlóan nem hat a marketing-bullshit, nemcsak becsüli, hanem szereti is ezt a kedvesen bumfordi autót, amely mellett hűséges és elégedett vásárlók sokasága tette le a garast.
Most, a hagyományos értékeket megtartva, de az új igényekhez alkalmazkodva frissítették fel a személyszállító/kishaszonjármű sorozatot. Nézzük meg most azok szemével, akik ugyanolyan józan szempontok mentén keresnek autót, mint amilyenek a Partner tervezői előtt lebegtek: hagyjuk az „erőt sugárzó” formatervet, némi fejcsóválással lépjünk túl azon, hogy a lökhárítóba sikerült tenni a ködlámpát és a fénydiódás nappali menetfényt, foglalkozzunk inkább a lényeggel.
Mindjárt itt van az egyszerű, ám annál nagyszerűbb nyitható hátsó szélvédő! Miért is kéne, hogy kiboruljon minden a csomagtartóból, ha még betennék valamit? Na és ez a csomagtartó… Sík padlójú, a térfogata 675 és 3000 liter kötött változtatható. Kábé tízszerese nem egy divatos „életstílus-autóénak”. A második és a harmadik sori (már amennyiben vannak ilyenek) üléseket ki lehet venni. No meg a lehajtható támlájú anyósülés. Tessék mondani, miért nincs minden autóban ilyen? No mindegy, ebben van. Van továbbá a Tepee-hez átlátszó Zenith tető, 94 liternyi rakodóhellyel, amely kiegészíti az utastér 90 litert kitevő egyéb pakolási lehetőségeit.
Bőséges hely várja a kommerciális Partner személyzetének személyes holmiját is. A robotváltó műszerfali forgógombja helyet hagy egy középső utas lábának, így háromszemélyes a fülke. A középső ülés támlája lehajtható, mobil irodaként szolgálhat a jármű. Előrelépés a második felszereltségi szinttől opcióként rendelhető, illetve a harmadiktól széria telematikai berendezés, hétcolos, színes érintőképernyővel (ez egyben a tolatókamera képernyője is), Bluetooth-kapcsolattal, hangfelismeréssel és az okostelefont az autóba integráló MirrorScreen funkcióval. A vezetőt újdonságként Active City Brake (automatikus vészfékezés) segíti, a sebességhatárolón négyféle tempót lehet beállítani. A navigátor kijelzi a sebességkorlátozásokat és a közlekedési információkat.
A motorok természetesen mind Euro-6-osok, a kínálat hat VTi benzinesből és BlueHDi dízelből áll, 75 és 120 lóerő közötti teljesítménnyel, és a korábbiakhoz képest átlagosan 15%-os fogyasztáscsökkenéssel. Ötfokozatú manuális, vagy hatfokozatú automatizált váltómű csatlakozik hozzájuk. Ezen kívül létezik még a zéró emissziójú Partner Electric, amely szinte hangtalanul suhanva ér el 170 kilométeres hatótávot, és az elektromos hajtásláncra, illetve az akkumulátorra adott 8 éves garanciával kerül forgalomba, hazánkban azonban erősen kétséges a piaci létjogosultsága. Hogy miért? Mert a 7 669 000 forintos nettó vételár aligha gazdálkodható ki – a VTi-hez képest számított felárból még mindig nagyon sok benzint lehet kapni… S mennyibe kerül majd a 8 év után egy új akkukészlet? Netán többe az autó akkori értékénél? A Peugeot egyike a villanyautózás előfutárainak, ami nagyon becsülendő, de az igazi áttöréshez még sokat kell változnia a gazdasági környezetnek.
Ami a rakteret illet, az alap (L1) 3,3 köbméter, 180 centis hosszúsággal, ebben is elfér két Euro-raklap, de az L2-esé már 4,1 köbméter, illetve 205 centiméter, a legnagyobb rakományhosszúság pedig lehajtott első üléstámlával 3,25 méter. A teherbírás maximuma 896 kilogramm. Ez az, ami igazán számít, a pofás pofa csak hab a tortán.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!