Ha a nagy túraendurókról van szó, nem lehet azt mondani, hogy az egyes modellek blokkjai egy kaptafára készülnének. A BMW boxer kéthengeresre, a KTM V2-esre, a Triumph sorhármasra, a Yamaha pedig sorkettesre esküszik, miközben mindegyik 1200 cm3-es. Aztán jött a Honda, amely egy legendás konfigurációt vett elő a kalandmotorhoz: a V4-es, Unicam rendszerű hengerfejjel ellátott egység gyakorlatilag a VFR1200F-ből származik, annyi különbséggel, hogy az új vezérműtengely és eltérő szelepnyitási értékek miatt 173 helyett 130 lóerőt teljesít.
Őszintén szólva így is borzasztóan erős a masina, s bár a nyomatékgörbét valamennyire kisimították, eléggé vad az erőleadás, miközben 3000-es fordulattól úgy megindul, mintha rakétákat gyújtottak volna be a motor alatt. Mindeközben a V4-es hangja kiváló aláfestéssel szolgál, de a túl széles kormány, a kikapcsolhatatlan ABS és a 275 kg-os menetkész tömeg miatt ez a gép is az épített utakat szereti jobban. Arról nem is beszélve, hogy bekapcsolt kipörgésgátlóval laza talajon alig gyorsul, az elektronika gyakorlatilag azonnal közbeszól.
Persze az endurós felépítésnek sok előnye van, például a 43 mm-es fordított teleszkópok valósággal kivasalják az úthibákat, és a nagy szabad hasmagasság miatt (180 mm) nem kell attól tartani, hogy normál körülmények között bármikor is lehasalna. A magaslesen ülő (850 mm) vezető egyébként semmit sem érez a kardánhajtásból, a lengőkarba épített rendszer terhelésváltáskor sem billenti ki egyensúlyából a nagy Hondát. A Crosstourer 4 170 000 forintos ára kifejezetten versenyképes a konkurencia hasonszőrű modelljeihez képest, ráadásul a szegmensben egyedüliként duplakuplungos váltóval (4 420 000 Ft) is konfigurálható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!