Megkezdődött a Volvo önjáró autók közúti tesztelése, rögtön száz autós flottával. Egyelőre még nem teljes az automatizálás, sávtartást, sebesség- és követési távolság tartást, illetve sávváltást/mások beengedését végzik, ahogy a tesztelés halad, úgy bővítik majd a funkciókat.
Ráadásul ezeket a fejlett funkciókat csak a kísérlet céljára kiválasztott, nagyjából 50 kilométeres hosszúságú meghatározott útszakaszokon használhatják majd az autókat használó sofőrök – Göteborg fontos és forgalmas főútvonalairól illetve az agglomeráció néhány jelentős útvonaláról van szó. A Volvo a város és a svéd kormány, illetve a Lindholmen Tudományos Park támogatásával végzi a kísérletet.
A svéd mérnökök már azon is dolgoznak, hogyan lehetne az infrastruktúrát igen komoly befektetéssel átalakítva még gyorsabbá tenni a robotautókkal teli város forgalmát. Az utat biztosan követő elektronikával nem kell például 3,6 méter széles forgalmi sáv, elég 2 méter – igaz, utóbbinak ellentmond, hogy manapság már némely kisautó is szélesebb ennél, ha a tükröket is nézzük -, így sokkal keskenyebb aluljárókat és hidakat építve lehet a csomópontok áteresztő képességét növelni. Utóbbi beruházás azonban csak akkor valósítható meg, ha már csak robotautók közlekednek az utakon, hiszen egy emberi sofőr nem biztos, hogy figyelembe veszi a behajtani tilos táblákat…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!