Délelőtt kicsit borongós, de száraz és meleg időben, délután viszont már esőben köröztek a pneumobilok az Érsekkertben. A VII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen itt volt Javier Gonzalez Pareja, a Bosch Csoport magyarországi vezetője is, aki szerint a verseny kiállta az idők próbáját, hiszen hetedszer rendezik meg, s már a határokon túl is ismerik, elismerik. Szerinte beérik a gyümölcse az átadott tudásnak, know-how-nak. Kiemelte, a Bosch a fejlődés garanciája, a mérnökhallgatók pedig az elméletet kihozták az utcára, láthatja mindenki, hogy munkájuk nem a valóságtól elrugaszkodott tevékenység.
Dr. Klinghammer István felsőoktatásért felelős államtitkár szintén méltatta a versenyt, szerinte nagydíjat érdemel az iparvállalat és a felsőoktatás együttműködése. Dr. Thomas Brückner, az Aventics Gmbh. igazgatója hangsúlyozta, a Rexroth és az Aventics továbbra is együttműködik, s a jövőben is megrendezik a viadalt. Ami a futamokat illeti, a távolsági verseny szoros eredményt hozott, a debreceni Főnix hatvan méterrel előzte meg a pécsi Pollroth gárdáját, ami 7,7 kilométeren kevésnek mondható. A harmadik Lezs-Air 80 méterrel teljesítette túl a hét kilométert, s kiemelendő, hogy mindegyik dobogós átlagsebessége meghaladta a 15 kilométert óránként.
Az ügyességi futamon viszont leszakadt az eső, bár ez nem zavart meg mindenkit. Igaz, a kanyarokban csúszkáltak a járművek, de ez nem akadályozta meg a Kakukktojást (BME), hogy két kört teljesítve végül 1 perc 10 másodperc alatti idővel nyerjen. A második PuffAir (Debrecen) épp befért 1:13 alá, a harmadik Műszakik (BME) 1:15-öt mentek. A gyorsulásin ismét a BME Kakukktojása végzett az élen, 23 másodperces eredménnyel, s 46 kilométeres végsebességgel, másodikok lettek a Műszakik 25 másodperccel, harmadik pedig a Főnix közel 27 másodperccel.
A két kategóriában győztes Kakukktojás csapat tagja, Farkas Zsolt elmondta, az eső rányomta a bélyegét a teljesítményre, kevésbé jött ki a konstrukciók közti különbség. Tavaly 5 másodpercet vertek a mezőnyre az ügyességiben, idén kevesebbet, pedig fejlesztették a gépet, okosabb szoftvert terveztek. Fülep Richárd szervező elárulta, a technika folyamatosan fejlődik, de egy irányba mutat, idén a gépek 80 százaléka az elöl két, hátul egy kerék felépítést választotta.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!