A Bultaco márka kétütemű motorkerékpárokat készített 1958-1983 között, most pedig az egykori tulajdonos családjának beleegyezésével ezt a nevet kapják a spanyol fejlesztésű elektromos motorkerékpárok készítői.
Az ötlet egyetemi kutatóktól származik, de a projekt finanszírozói hamar felismerték, hogy ha nem akarnak a többi, nagyreményű, de a gyártással és forgalmazással kevésbé törődő vállalkozás sorsára jutni, már kezdettől fogva kiemelt figyelmet kell fordítani ezekre a területekre is. A fejlesztőközpont Madridban lesz, ahol a III. Károly Egyetem is besegít majd a munkába, a gyártás pedig Barcelonában folyik majd, a Derbi egykori üzemében, annak egykori beszállítói hátterét is igénybe véve.
Többféle elektromos járművet is terveznek, először egy elektromos biciklivel indítanak, majd 2015 elején a Rapitán és a Rapitán Sport elektromos motorkerékpárok sorozatgyártását kezdik meg, középtávon 16-109 lóerő közötti tartományt fedi majd le a választék, amiben várhatóan robogó, quad és mopedautó is lesz majd – pontosabbat majd akkor árulnak el, ha már aktuális lesz a bővítés.
A Rapitán és a Rapitán Sport között csak megjelenésben van eltérés, mindkettőt ugyanaz az 54 lóerő/125 Nm teljesítményű elektromotor hajtja. Az áramellátásról lítium-ion akkumulátor gondoskodik, a lassításkor visszatermelt energiát kondenzátorokba táplálják. Városban 200, autópályán 140 km-es hatótávolságot mondanak a 189 kg saját tömegű motorkerékpárnak, aminek 145 km/óra a csúcssebessége. Konnektorról 3,5-5 óra alatt lehet feltölteni a teljesen lemerült telepet, villámtöltővel 45 perc a szintidő.
Egyébként noha alapvetően az akkumulátoros-elektromos hajtás jelenti az új Bultaco lényegét, már most sietnek kijelenteni, hogy a piaci igényektől függően más hajtások – például benzinmotor – is elérhetőek lesznek majd.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!