A 2007 óta a Ford tulajdonában lévő brazil Troller cég még a 2012-es Sao Paoloi Autószalonon leplezte le a TR-X tanulmányát, amely nagyjából változatlanul kerül majd sorozatgyártásba egy-két hónapon belül. Legalábbis erre utal, hogy kész autót fényképeztek le a gyárban.
Túlságosan nagy tesztelésre nem lesz szükség, hiszen olyan nagy modellfejlesztésről nincs szó: marad a létraalváz, az elöl-hátul merev tengelyes felfüggesztés, a műanyag karosszéria. A technikai változást az jelenti, hogy az eddig használt 3,2 literes négyhengeres Ford turbódízel helyett a Rangerben és a Transitban is elérhető, 3,2 literes soros öthengeres kerül majd a motortérbe, és ezzel párhuzamosan 5- helyett 6 fokozatú lesz a kézi kapcsolású váltó, és állítólag még automatikus váltó is elérhető lesz. Utóbbi azért fontos, mert a hírek szerint az Egyesült Államokban is megkezdenék a kőkemény terepjáró forgalmazását, ahol a Jeep Wrangler méltó ellenfeleként pozicionálnák. Még a legendás Bronco név feltámasztásáról is pletykálnak, persze lehet, hogy semmi nem lesz az észak-amerikai forgalmazásból. Mindenesetre a típusfejlesztéssel egy időben a Comauban található üzemet is modernizálják, új hegesztőgépeket, műanyag-megmunkáló gépsort helyeznek üzembe a napokban-hetekben, a kapacitással tehát nem lehet probléma.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!