A német Posta úgy gondolta a hatvanas évek elején, hogy a Transporter nem felel meg teljes mértékben az ő követelményeinek, ezért egy speciális haszonjárművet rendelt a Volkswagentől, ami hivatalosan a Typ 147 Kleinlieferwagen névre hallgatott, de bumfordi megjelenése miatt a Fridolin becenéven kezdték emlegetni.
Egy ilyen autót vett alapul legújabb átépítéséhez a hollandiai Tilburg városában élő Ruud Janssen, aki nem elégedett meg egy normál felújítással, hanem elkészítette a felettébb haszontalan, de annál gyorsabb haszonjárművet egy korabeli karosszéria és egy új gyártású acél tárváz segítségével.
A legnagyobb változás, hogy a boxer-farmotor helyett egy W12-es középmotor dolgozik a gépben, egyben felszámolja a rakteret is. Még fölé se lehet nagyon pakolni, hiszen egy ablakot helyezett el az építő az erőforrás fölött. A 6,0 literes lökettérfogatú W12-eshez egyébként nem nyúltak hozzá, erre nincs is szükség, az eredeti 44 lóerős teljesítményt így is megtízszerezték, 450 lóerő hajtja a hátsó kerekeket.
A hatalmas teljesítményre felkészített, csövekből és profilokból szerkesztett térvázon belül épp csak két Recaro kagylóülésnek marad hely elöl, a kárpitozással s nagyon törődött a fiatalember. Így is ráment 50 000 eurója az építésre – és még rendszáma sincs az autónak. Ha tehát Ruud Janssen használni is szeretné a Fridolin W12-t, marad az ideiglenes rendszám, illetve a különféle rendezvények, ahol eddig még mindig nagy sikert aratott. Legutóbb például a Tuning World Bodensee kiállítás első díjat hozta el – pedig szembemegy az aktuális divattal.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!