Fukuichi Tokuo, a Lexus márka vezetője a Pekingi Autószalon kapcsán beszélt arról, hogy amíg nem lehet garantálni ugyanazt a minőséget, amit a japán gyárak tudnak, nem lesz Lexus-gyártás Kínában. Ezzel tehát a Toyota prémiummárkája szembe megy a trenddel, ami szerint a vámokat megspórolva helyben gyártják autóikat a gyárak Kínában – az Infiniti meg egyenesen ide, azaz Hong Kongba helyezte át márkaközpontját.
„A három német márka már egy évszázada ápolja arculatát, de a Lexus még nem tart ott” – mondta Fukuichi Tokuo, aki szerint a Lexus nem engedheti meg magának, hogy akár egy fikarcnyit is romoljon a minőség. Kína most még egyszerűen még túl kicsi piac ahhoz (tavaly 70 400 darab Lexust értékesítettek, ami 16 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest), hogy ott kifizetődő legyen a sorozatgyártás megvalósítása. Persze nem Kínával van a baj, amit a legjobban az jelez, hogy az 1989-ben életre hívott márka Japánon kívül jelenleg Kanadában készít autókat, és csak 2015-ben kezdik meg a gyártást a legnagyobb piacukon, az Egyesült Államokban.
Lexus LFA Works from Jim Gleason on Vimeo.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!