Ha a sportosságról van szó, akkor a középkategóriában bizony még mindig a 3-as az etalon, legyen szó a futóműről, a kormányzásról és persze a külső-belső formatervről. Éppen ezért érdekes, miként muzsikál a gyakorlatban a Touring verzió a 136 lóerős benzines alapmotorral. A PSA-csoporttal közösen fejlesztett egységbe gyakorlatilag mindent „belepakoltak”, amit ma egy tömeggyártású benzinesbe lehet: kettős leömlésű turbó, közvetlen befecskendezés, illetve szívó- és kipufogóoldalon is folyamatosan változó szelepvezérlés jellemzi.
A gyakorlatban mindebből csak annyit érez a vezető, hogy közvetlenül az alapjárat felett is „használható” mennyiségű nyomaték ébred, vagyis alacsony fordulaton feljebb kapcsolgathat a remek, ZF-féle nyolcgangos automata (+715 500 Ft), ám 4500-tól csak az egység hangja nő, erőben már nem tud rátenni még egy lapáttal. Nyilván nem arról van szó, hogy a hétköznapok során kevés lenne a teljesítmény, de a BMW sportos nimbuszát nem a 316i fogja erősíteni. Cserében a hangja mindig visszafogott marad, és a benzinkúton sem éri sokkhatás a vezetőt: a tesztprogram során 8,1 litert evett az autó.
Átlagos méretek, okos megoldások
Bár a 3-as Touring csomagtartója az elődjéhez képest 35 literrel nőtt, a 495 literes érték inkább csak átlagosnak mondható, elvégre erre több kompaktmodell is jócskán rálicitál. Ettől függetlenül praktikumból jelest érdemel az autó, hiszen alapáron gombnyomásra nyílik és záródik az ötödik ajtó, a hátsó szélvédő külön felpattintható, és a kalaptartó nincs útban, mert felcsúszik a csomagtérajtó nyitásakor. S akkor arról még nem ejtettünk szót, hogy puttonyos létére is remek a forma, erre bizony nagyon ráérzett a BMW! Vagyis a hétköznapok során jó együtt élni a Touringgal. Már csak azért is, mert a kihúzható combtámaszos ülések (elöl) roppant kényelmesek, és a hely hátul is tágas. A klasszikus BMW-s jegyei ellenére modern berendezésű belső egyetlen hiányossága a korábbi generációhoz hasonlóan, hogy kevés a tárolórekesz, így a mobiltelefon vagy pénztárca a legtöbb esetben az ajtózsebben „landol”.
A 136 lóerős benzinmotorral már 8,5 millió forinttól hazavihető a 3-as Touring, ami 500 000 forintos felárat jelent a limuzinhoz képest. Némileg nehezíti a verzió helyzetét, hogy a 2,0 literes, 116 lóerős dízel bázismodell (316d) kombiként 8,66 milliót kóstál. A 16i verzióhoz nem rendelhető összkerékhajtás, így aki mindenáron xDrive-val ellátott 3-as kombit szeretne, annak teljesítményben és árban is egy lépcsőt ugrania kell a 18d (143 LE) vagy a 20i (184 LE) modellek irányába.
TETSZETT
– külső megjelenés
– közvetlen kormányzás
– kényelmes ülések
NEM TETSZETT
– ajtócsukódás
– kevés rekesz
– nem állítható övmagasság
ÖSSZEGZÉS
Korábban az alapmotoros (szívó benzines) 3-as BMW-k kissé kényszermegoldások voltak, ám a turbófeltöltő révén az újdonság sokkal kellemesebb. A modell ezúttal is bizonyította, hogy a középkategória egyik élmenője.
BMW 316i Touring aut.
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 4350/perc
Max. forgatónyomaték: 220 Nm 1350/perc
Hossz./szél./mag.: 4624/1811/1429 mm
Tengelytáv: 2810 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1531/1572 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1545/475 kg
Csomagtér: 495/1500 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,3 s
Max. sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 7,9/5,1/6,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 143 g/km
A modell alapára: 8 499 000 Ft (316i Touring)
A tesztelt verzió ára: 9 214 500 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!