Pár hónap tervezést követően kezdték meg a müncheni és dingolfingi gyárakban dolgozó gyakornokok az építést, aminek az eredménye a Mini Paceman Adventure elnevezésű platós kisteherautó – amely közúti használatra alkalmas, azaz rendszámot kaphat.
Hasonló átépítéseket eddig is végeztek karosszériaépítők, hazánkban is szaladgál pár ilyen jármű, az Adventure-rel kapcsolatban annyi az újdonság, hogy annál a gyári mérnökök felügyelték mind a tervezést, mind a megvalósítást.
Az átépítés a karosszéria megerősítésével indult, miután az új fémdarabokat behegesztették a padlóba, csak ezt követően vágták le a tetőt a B oszlop mögött. Az is cél volt, hogy ne romoljanak a menettulajdonságok, azaz ne legyen gyengébb a karosszéria az átalakítást követően. Mivel az utasoknak is kellett némi hely, a fülke hátfala elég messze hátranyúlik, a feketére festett fémlemezekkel borított raktér mérete elég aprócska.
A 184 lóerős 1,6 literes turbómotorhoz nem nyúltak, az eredetileg piros színű karosszériát sötétzöldre fényezték a nagy műtétet követően. A pótkerék az utastér fölött meghagyott tetőlemezen utazik, és került még néhány kiegészítő lámpa is az autóra. Megemelték a hasmagasságot és a tető magasságából szívja a levegőt a motor, így elméletileg terepjárásra is alkalmas a pickup. A Mini azonban gyorsan hozzá is tette a Paceman Adventure sajtóközleményében, hogy nem tervezi ennek az autónak a sorozatgyártását sem részben, sem egészben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!