Nem egyszerűen csak generációváltás következik majd az ősszel, amikor a Volvo bemutatja az XC90-es szabadidő-autó második nemzedékét. Ezzel debütál majd az az alap, amelyet a jövőben a márka kínálatának túlnyomó része használ majd. A moduláris felépítés a középkategóriától felfelé jut majd szerephez (4,55-5,07 méteres hosszról beszélnek, utóbbi lehet az XC90), a kompakt kategóriában még keresi a partnerét a svéd cég.
Jelenleg már a végső fázisban tart az autó fejlesztése, már a finomhangolást végzik a mérnökök, saját állításuk szerint már 80 százalékban végeztek a hangolással, az egyéb dolgok terén 65 százaléknál tartanak – az időjárásnak megfelelően épp az Északi Sarkkörön túl tesztelik az álcázott prototípusokat. Az utolsó hideg tesztelési napra újságírókat is meginvitáltak, elsőként az Autocar és az Auto Express újságok számoltak be a tapasztalatokról, azóta a prototípusok már elrepültek melegebb éghajlatra, ahol nem csak sivatagi (száraz forróság), de trópusi (nedves forróság) között is bizonyítaniuk kell majd.
Két prototípus állt az újságírók rendelkezésére, egy benzines (a legerősebb, turbós-kompresszoros változat) és egy dízel (a legerősebb, biturbó), mindkettő összkerékhajtással. Alaposan átalakultak az arányok, a 10 centis hossznövekedés mellett sokkal laposabb és szélesebb az új XC90, az utastér tágasságát még a korábbinál sokkal vékonyabb és több beállítási lehetőséget nyújtó ülések is növelik. A csomagtérben elhelyezett ülések például a mérnökök állítása szerint nem csak pótülések lesznek, hanem rendes, európai méretű felnőttnek is elég teret nyújtanak majd.
Csak utasként ülhettek a prototípusokban az újságírók, de így is lenyűgözőnek találták a csendességet, a finom működést – még 200 km/órás tempónál is csendes volt a beltér. Utóbbinak a legfeltűnőbb része a középkonzolt uraló 9,5 colos átlójú érintőképernyő, amelynél nagy gondot fordítottak arra, hogy ne tükröződjön, és akár kesztyűs kézzel is lehessen bánni vele. Hasonlóan praktikus megfontolásból vékonyabb lett az A oszlop, a külső tükröket pedig egy talpra szerelték, hogy ezzel is javítsák a vezető látómezejét. A dízel annyiból nem újdonság, hogy az már a jelenlegi autókban is megvásárolható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!