Első dobozforma autóként a Yeti jelent meg a Škoda kínálatában 2009-ben, amikor még a gömbölyű volt az uralkodó divat, amihez a fényszórók formájával és a hatalmas méretű kerek helyzetjelzővel igazodtak.

Ma már gyökeresen más a helyzet, élre vasalt jótanulóként sorakoznak a csehek autói a szalonokban (a Fabiának már csak pár hónapja van hátra), úgyhogy ideje volt a szabadidő-autó átalakításának is. A felhasználó szempontjából sok gyakorlati előny nem származik az átformált lámpákból, legfeljebb nehezebben keverik össze a rendőrautókkal a kocsit.

Új a volán és az érintőképernyős rádió, egyébként maradt a régi Új a volán és az érintőképernyős rádió, egyébként maradt a régi

Tesztautónkat a belépőmotor hajtotta, az 1.2 TSI jól illik hozzá. Nagy szívómotorokhoz hasonlóan alulról húz, de már 4000 környékén kifullad, a könnyen járó hatfokozatú váltóval sokat kell kavarni a tempós haladáshoz, vagy keveset kapcsolunk, és hagyjuk, hogy szép nyugodtan megoldja a helyzetet a nyomaték. Mivel nincs összkerékhajtás, nem nagyon kalandozhatunk el, de aszfalton és kijárt földúton azért egészen jól viselkedik a kényelmestől egy hajszálnyival talán feszesebb rugózású, nagy hasmagasságú kombi.

Jó az állítható támla-dőlésszög Jó az állítható támla-dőlésszög

Egyvalami nehezíti meg a használatot, a csomagtérfedél. Elég magasra nyílik és nagy nyílást tesz szabaddá, de legalábbis a próbált autóban nagyon nehéz volt a lecsukása. Két bivalyerős gázteleszkóp emeli a magasba, amelyek ellen bizony keményen kell dolgozni, közvetlenül a lecsukás előtti pillanatig ellentartanak, így muszáj kívülről (az esetleg koszos karosszériát markolva) lecsapni a fedelet. Majd netán ismételni, mert a zár nem mindig kattant be.

Kellően nagy a csomagtér, ami támladöntés nélkül is bővíthető Kellően nagy a csomagtér, ami támladöntés nélkül is bővíthető

Meglepő módon nem az Active alapfelszerelés, hanem a bőrkormányt, 16-os könnyűfém felnit, Continental téli abroncsszettet, tempomatot és a B-oszloptól hátrafelé hővédő üvegezést tartalmazó Active Plus a legolcsóbb Yeti – ennek magyarázata, hogy ehhez már nem lehet egyéni extrákat kérni, és csak három motorral választható. Az 1.2 TSI-vel felszerelt 4,8 millió forint, az 1.4 TSI felára 260 000 forint, a 105 lóerős dízelt 420 000 forint felárért kapjuk. Ennél olcsóbban csak a Dacia Dustert tudjuk megvenni (3 790 000 Ft-tól) 1,2-es turbómotorral, úgyhogy nem is olyan rossz ajánlat a cseh doboz.

Olcsóbb a felextrázott Active Plus, mint az alapváltozat Olcsóbb a felextrázott Active Plus, mint az alapváltozat

TETSZETT
– jó teljesítményleadású motor
– jó ár/érték arány
– állítható hátsó ülés

NEM TETSZETT
– nehezen csukódó csomagtérfedél
– lehetne takarékosabb is
– autópályán már hangos

ÖSSZEGZÉS
Nem nagyon érezni a Yeti korát, tartja a lépést a legújabb szabadidő-autókkal, és most akciós csomagban több hasznos extrát is kapunk hozzá – az alapfelszereltségnél olcsóbban. Ha valakit nem zavar, hogy esetleg rendőrnek nézik, ne tétovázzon.

Škoda Yeti 1.2 TSI
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbó
Max. teljesítmény: 77 kW (105 LE) 5000/perc
Max. forgatónyomaték: 175 Nm 1550-4100/perc

Hosszúság/szélesség/magasság: 4222/1793/1645 mm
Tengelytáv: 2578 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1541/1537 mm
Fordulókör: 10,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1334/545 kg
Csomagtér: 405-510/1760 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,4 s
Max. sebesség: 177 km/h
Város/országút/vegyes: 7,1/5,4/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,02 l/100 km
CO2-kibocsátás: 140 g/km
A modell alapára: 4 898 620 Ft (1.2 TSI Active)
A tesztelt verzió ára: 4 821 150 Ft (1.2 TSI Active Plus)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!