Ahogy az lenni szokott, nagy reményekkel vásárolta meg a jelenlegi tulajdonos a képeken látható The Judge limitált szériás Pontiac GTO-t, és azt bácsikájának farmján állította le ideiglenes jelleggel, amíg neki nem kezd a felújításának.
Az 1969-ben gyártott autó gyári állapotában volt, de némi törődést igényelt, és akkor még úgy tűnt, hogy pár héten belül indul a nagy munka, és arra a pár napra a tehénistálló sarka pont megfelelő volt. Aztán jött egy kihagyhatatlan állásajánlat egy másik államban, és gyorsan feledésbe merült az autó, és a nagybácsinak se volt útba a kocsi, úgyhogy ő se törődött vele.
Egyedül a teheneket érdekelte a feltűnő, narancssárga színű autó, amelyet nem csak jelenlétükkel tiszteltek meg. Az évek során körbetrágyázott kocsinak immár a tengelyéig és a tehénlepény, és bizony az istállóba beszabadult madarak is előszeretettel könnyítettek magukon a GTO fölött. Noha az ajtajai és ablakai zárva voltak egész idő alatt, a beltér se úszta meg a dolgot. A patkányok ugyanis megtalálták az utat a beltérbe, ahol a kárpitok jelentős részét szétrágták.
A motortérbe nem sikerült bepillantani a látogatás során, de a motorháztető alapján a Pure-Pontiac Ram Air III 400-as motor (366 LE) található ott, amihez négyfokozatú, kézi kapcsolású váltó csatlakozik. Valószínűleg nem fog első próbálkozásra beindulni az erőforrás, ahogy a karosszéria és a belső tér esetén se lesz elég egy alapos tisztítás. A tulajdonos egyébként még mindig kitart amellett, hogy meg fogja csinálni az autót, azonban a nagybácsi szerint erre egyhamar nem fog sor kerülni. Kár, most még talán menthető lenne az autó, bár különlegessége miatt – 1969-ben 6833 darab The Judge készült – az egyik legkeresettebb izomautóról van szó, úgyhogy értéke folyamatosan csak emelkedik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!