Új kategóriába merészkedik a Jeep a Renegade nevű újdonságával, amelynek formája még a Cherokee-nál is merészebb lett. Annyira, hogy az idő előtt napvilágot látott sajtófotók láttán sokan még reménykedtek a fórumokon, hogy ez csak egy elrontott számítógépes grafika lehet. Aztán meg jött a Mamma mia!, amikor kiderült, hogy igenis a végleges autót látják.
A fejlesztést egyszerre végezték az Egyesült Államokban és Olaszországban – utóbbi helyen fogják gyártani a típust a világpiac, több mint 100 ország számára. Aki nem talál magának megfelelő hajtásláncot, az magára vessen: lesz elsőkerékhajtású alapmodell, extraként állandó összkerékhajtás, további felár ellenében pedig összkerékhajtás terepfokozattal is elérhető lesz (ehhez 2 centivel nagyobb hasmagasság, alsó védőlemezek, jobb terepszöget biztosító lökhárítók is járnak).
A Jeep Renegade hajtásai:
1,6 literes E.torQ 110 LE/152 Nm üzemanyag: E0 elsőkerékhajtás 5 fokozatú kézi váltó hol: Európa, Afrika, Ausztrália, Latin Amerika 1,4 literes MultiAir2 turbó 140 LE/230 Nm, motorleállító üzemanyag: 87 oktán elsőkerékhajtás 6 fokozatú kézi- vagy 6 fokozatú dupla kuplungos váltó hol: Európa, Afrika, Ázsia, Latin Amerika 1,4 literes MultiAir turbó 160 LE/250 Nm üzemanyag: 87 oktán első- vagy összkerékhajtás 6 fokozatú kézi váltó hol: Észak Amerika 1,4 literes MultiAir2 turbó 170 LE/250 Nm, motorleállító üzemanyag: RON95 összkerékhajtás 9 fokozatú automatikus váltó hol: Európa, Afrika, Ázsia, Latin Amerika 2,4 literes MultiAir2 184 LE/236 Nm üzemanyag: 87 oktán első- vagy összkerékhajtás 9 fokozatú automatikus váltó hol: Észak Amerika, Latin Amerika, Afrika, Közel Kelet, Ausztrália, Ázsia 1,6 literes Multijet II turbódízel 120 LE/320 Nm, motorleállító üzemanyag: B7 gázolaj elsőkerékhajtás 6 fokozatú kézi váltó hol: Európa 2,0 literes Multijet II turbódízel 140 LE/350 Nm, motorleállító 170 LE/350 Nm, motorleállító üzemanyag: B7 gázolaj összkerékhajtás 6 fokozatú kézi- vagy 9 fokozatú automatikus váltó hol: Európa, Ázsia
Egyedi jellegzetesség a MySky névre keresztelt tető, az olcsóbbnál manuálisan kell kivenni a helyéről a műanyag tetőpanelokat, de lehet kérni motoros mozgatást is. Ennél több szabadságot nem nagyon kaphatnak azok, akik 5 ajtós karosszériát kérnek, és a Renegade-hez nincs másmilyen. Vannak ugyan retrós részletek, de összességében modern a megjelenés, a belső térben már nincsenek a múltra való utalások. Extraként monitorral helyettesítik a műszeregységet, kérhető a legmodernebb kommunikációs igényeket is kielégítő Uconnect fejegység, és mivel igazi dzsipről van szó, könnyen tisztítható beltér is választható.
Jól látszik, hogy a Fiat és a Jeep mérnökei igyekeztek a világ minden tájának megfelelő tudást belezsúfolni a mindössze 4,23 méter hosszú karosszériába. Kérdés, hogy a zsúfolt nagyvárosokban ideális méretű járművet hogyan fogadják majd azokon a vidékeken, ahol nincsenek helyszűkében.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!