A német MTM tuningcég nem nagyon fogja vissza magát, ha motortuningról van szó, de általában megelégednek azzal, hogy egy meglévő típust fokoznak még extrémebb szintre, ahogy azt például az Audi RS3-assal is teszik. A Genfi Autószalonon bemutatkozó Volkswagen Amarok-nál még egy jókora lépéssel tovább mennek: több, mint kétszer nagyobb motort szerelnek a pickup orrába.
Gyárilag csak 2,0 literes TDI-vel kínálja a Volkswagen a platósát, igaz, a legerősebb modellben két turbóra és 180 lóerőre számíthat a sofőr. Ez azonban nem elég az MTM szakembereinek, akik nem tétováztak sokat, és kihajították a motortérből a négyhengeres dízelt. Annak a helyére a 4,1 literes V8-as TDI-t építették, persze némileg azért abba is belenyúltak, úgyhogy 410 lóerő és 930 Nm (!) áll a sofőr rendelkezésére a MTM Amarok V8 Passion esetében. Magától értetődően a felfüggesztést és a fékrendszert is tuningolják. Előbbinél például megszabadulnak a hátsó laprugóktól, amelyeket légrugókkal váltanak ki, és egy stabilizátort is kap a hátsó híd. Az MTM a hátsó tengelyre is tárcsaféket szerel, elöl pedig 405 mm átmérőjű tárcsákat szorítanak a betétek. A hatalmas kerékjáratokat kifejezetten szabadidő-autókhoz készített BBS SV kerekekkel és az azokra szerelt 295/40 R 22-es Michelin abroncsokkal töltik meg. A 100 km/órás tempót 6 másodperc alatt éri el az MTM Volkswagen Amarok V8 Passion, csúcssebessége 222 km/óra. A nem teljesen befejezett számítógéppel manipulált sajtófotók alapján várhatóan csak az utolsó pillanatban készül majd el az autó a keddi világpremier előtt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!