Megjelentek az új Drive-E négyhengeres motorok a Volvo V40-esben és annak Cross Country változatában is, első körben ráadásul viszonylag nagy teljesítménnyel lesz elérhető a dízel és a benzines.
A 2,0 literes, biturbó dízel teljesítménye 190 lóerő, maximális nyomatéka 400 Nm, és hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval párosítva a V40-esben mindössze 3,3 l/100 km-es fogyasztást ér el, a magasabb építésű, elsőkerékhajtású V40 Cross Country-ban 4,0 l/100 km az átlag. Ez még a fele ekkora teljesítményű spórmodelleknél se jön össze mindenkinek, a svédek különösebb trükköket nem alkalmaznak az i-ART motorvezérlő rendszeren és a motorleállítón kívül. Felár ellenében nyolcfokozatú, automatikus váltó is kérhető a dízelhez, ennek a szabványos fogyasztási adait nem közölték.
A benzines T5-ös formában kezd, ami jelen esetben 245 lóerős teljesítményt és 350 Nm-es maximális nyomatékot jelent. A nyolcfokozatú automatikus váltóval párosítva a V40-es 5,8 l/100 km-es átlagot tud, ami szintén olyan érték, ami túl szépnek tűnik ahhoz, hogy az a gyakorlatban is igaz legyen. Májustól már a kereskedésekben lesznek a Drive-E motorokkal szerelt Volvo V40 és V40 Cross Country modellek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!