Nemrég számoltunk be a Toyota dél-afrikai képviselete által az egymilliomodik eladott példányt megünneplésére megépített V8-as motorral szerelt Hilux pickupról, amelyből leginkább azért nem akarnak még több példányt készíteni, mert februárban már megkezdik az új generációs teherautó forgalmazását. Azonban már ezt megelőzően bevetik élesben a 2016-os Dakar ralira készített, V8-as motorral szerelt prototípust.
Túlságosan köze nincs az utcai autóhoz az itt látható gépnek, létraalváz helyett csőből készített térváz az alap, a külső borítást karbonból készítették. Az erőforrás a Lexus RC-F-ből érkezik, a teljesítmény a szabályzat által megkövetelt, a szívósorba helyezett szűkítő miatt „csak” 388 LE/600 Nm. Az előző évi verseny-Hiluxhoz képest új fejlesztésű a váltó, amelynek központi differenciálja nagyobb teherbírású, miközben az új ötvözetek miatt a tömegét is sikerült csökkenteni. Fontos változás az is, hogy tavaly még hagyományos kábelkötegből készítették az elektromos rendszert, az idei autónál buszrendszerű hálózatra váltottak. A Dakar rali Argentínában és Bolíviában mintegy 10 000 km-es távon zajlik majd 2016 elején, a Dél-Amerikai versenyekhez képest több lesz majd a rali-gyorsaságikra hasonlító szakasz.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!