No lám, a motorkerékpárok világában is lehet még meglepetést okozni, az indiai Hero Motor Corporation legújabb alkotása az RnT nevű robogó, amelynek még a megjelenésénél is elképesztőbb a technikája.
Kezdjük azzal, hogy alaphelyzetben egy 150 köbcentis, egyhengeres dízelmotor hajtja a hátsó kereket. Extraként turbófeltöltés is kérhető, ebben az esetben 13,5 lóerőnek (4000/percnél) és 35 Nm-nek (1600/percnél) parancsol a sofőr, a váltó 6 fokozatú, kézi kapcsolású. A 60 km/órás sebességet 5 másodperc alatt éri el a turbódízel változat, a csúcssebesség 70 km/óra – a fogyasztást nem közölték, de azt igen, hogy a 136 kg tömegű jármű tankjába 6 liter gázolaj fér.
És ez még nem minden, hiszen szintén felár ellenében kérhető az első kerékagy-villanymotor, ami 1,34 lóerővel képes besegíteni a hajtásba. Ezt egy második gázkarral vezérli a sofőr, ennek megfelelően a dízellel együtt vagy akár attól függetlenül is üzemeltetheti. Vagy akár generátorként is használhatja a szerkezetet, ami álló helyzetben 230 V-os feszültséggel 6,5 A teljesítményt tud leadni, amíg van gázolaj a tankban. A Hero RnT tehát egy turbódízel-hibrid-robogó-áramfejlesztő. Nem lesz ez egy kicsit sok? A hétköznapi közlekedéshez mindenképp, de ez a jármű nem egy városi közlekedési eszköz, hanem egy olyan szerelőnek a munkarobogója, amellyel esetenként a puszta közepén javít gépeket, és ehhez – az áramfejlesztő funkciónak köszönhetően – elektromos szerszámokat is tud használni. Így már nem is hangzik olyan rosszul…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!