A Toyota Prius nem az autórajongók, hanem a hétköznapi autósok fantáziáját mozgatja meg: alacsony fogyasztás, csendes működés, nem fogyasztja a fékeket és nem nagyon romlik el. De mi van, ha valaki izgalmas autót farag a japán hibridből, mondjuk egy General Motors small-block V8-as segítségével?
Az Egyesült Államokban minden lehetséges, így készíti az AutoFab nevű cég egy ügyfél megrendelésére a szokatlan motorcserét. Jelenleg még tart az építés, amelynek során a keresztben beépített négyhengerest kidobták az autó orrából, majd a padlólemezt is átszabták az első ülések között, hogy helyet találjanak a váltónak. A hátsó tengely elhelyezése nem lehet nagy gond, hiszen az akkumulátor-csomag miatt ott rengeteg hely van.
A kedves ügyfél szeretné megőrizni a széria-külsőt, ennek megfelelően a karosszériához látható helyen nem is nyúlnak az építés során, osztókör-módosítóval még a gyári könnyűfém-felniket is használni akarja majd az új tulajdonos. Első körben csak a nagyjából 350 lóerős erőforrás beépítésére kerül majd sor, majd pár hónapon keresztül használni szeretné azt, hogy kiderüljön minden lehetséges probléma.
Ha minden rendben van (például a gyorsulási versenyen során nem szakad ki a helyéről a hátsó híd és hasonló dolgok), akkor pedig jön az átépítés második üteme. Ennek során feltöltéssel (nem biztos, hogy lesz hely a turbóknak, úgyhogy lehet, hogy a végén kompresszor kerül a blokkra) növelik majd a teljesítményt, megerősítik a váltót, és ekkor lesz majd tökéletes meglepetésautó a kívülről szériaállapotúnak kinéző, Toyota Prius V8.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!