Az XK-sorozat középső lépcsőfokán (385/510/550 LE) trónol az „R” betűjelű kompresszoros verzió, büszke 510 lovas és 625 Nm-es teljesítménnyel. Míg az új F-Type már a Jaguar jövőbe mutató arculatát közvetíti, addig ez a 2+2 üléses kabrió a márka tradicionálisabb vonalaival játszik, s jól is áll neki. A palettán egyértelmű a fölénye, bő 30 centivel hosszabb, s a tengelytávja is 13 centivel nyúlánkabb, szóval méltóságteljesebben terpeszt az úton, mint a szépreményű öcsike.
A vörös bőrfotelben sportos kényelemben és kellőképpen alacsonyan ülünk, s gyakorlatilag mindegy, hogy normális időjárási körülmények között tetővel, vagy anélkül utazunk-e. Hogy miért? Nos, mert ezzel az autóval nem illik vért izzadni néhány tizedért a kanyarokban, vagy feltétlen birokra kelni a tuningautós „kiscsávókkal”. Az élvezet ésszerű határok között is garantált, a V8-as motor hangja szinte leírhatatlanul borzongat, leginkább talán a sebzett harci ebek hörgésére emlékeztet. A széria hatfokozatú automata sebességváltó megfelelő ütemben és érzésre gyorsan cseréli az áttételeket, miközben a mély tónusú morajlás végig velünk marad.
130 km/órás sztrádatempónál szinte szunyókál az XKR, így fordulhatott elő, hogy a 20:40:40 arányban városi, hegyvidéki és autópályás szakaszokból álló tesztprogramot „mindössze” 13,2 literes fogyasztási átlaggal zárta – a 2 személlyel közel 2 tonnás tömeg tükrében nem is olyan rossz adat ez.
34 999 000 forintos árával öntudatos masina az XKR, az igazán fűszeres „S” verzió pedig további 40 lóerőt tartogat. Más kérdés persze, hogy azért már 41,99 milliót kell leszurkolni, úgy, hogy például az 560 lovas BMW M6 Cabrio árcéduláján 38,8 millió virít.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!