Karl Obermair, az ADAC ügyvezetője elnézést kért a Süddeutsche újságtól azért, hogy a Sárga angyal díjátadó-gálán viccelődve próbálta bagatellizálni az újság által kirobbantott botrányt, de ő akkor abban a hitben volt, hogy neki (mármint az ADAC-nek) van igaza, és nem tartotta lehetségesnek azt, hogy a kommunikációs vezető csalt.
Azon kívül, hogy megkövette az újságot, Obermair azt is elárulta, hogy a kezdeti szakaszban lévő belső vizsgálat szerint nem az idei volt az első eset, hogy manipulálták a számokat, de egyelőre még nem tisztázták, mikor kezdődött az eredmények hamisítása – a szavazatokat adatvédelmi okokból megsemmisítik az eredményhirdetést követően. A hétvégén lemondott kommunikációs vezető szó szerint azt nyilatkozta a Süddeutsche Zeitungnak, hogy „Ich habe Scheiße gebaut”, aminek egy profán kifejezés lenne a magyar fordítása, és ehhez nem is kíván mit hozzátenni.
Az autógyárak közül néhányan gyorsan reagáltak, a Volkswagen és a Daimler máris elhatárolódott az ADAC praktikáitól, és az eset mielőbbi és teljes tisztázására szólította fel a társadalmi szervezetet. Az idei szavazáson a németek kedvenc márkájának megválasztott BMW majd a vizsgálat befejeztét követően alakítja ki saját álláspontját. Persze a német politika is bekapcsolódott az ügybe, a Közlekedési Miniszter is vizsgálatot követel, mert csak azzal lehet helyreállítani az emberek elvesztett bizalmát, de volt olyan politikus, akit nem lepett meg a botrány. Amikor az ADAC a személyautó-autópályadíj bevezetése ellen kampányolt, mindig más számokat hozott fel érveléseiben, mint amivel az egyébként hiteles forrásból származó adatokkal dolgozó politikus találkozott.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!