A nemrég megtartott ünnepélyes „Sárga angyal” díjátadáson még nagyon örültek a német politika és autóipar jelenlévő képviselői a díjaknak, vicces utalásokkal próbálták elintézni azt a korábban napvilágot látott botrányt, amely szerint csaltak az eredményekkel, a németek „Kedvenc autójának” megválasztott Volkswagen Golf korántsem annyira népszerű, amennyire azt be akarták állítani.
Egészen pontosan arról van szó, hogy a szervezet Motorwelt című újságja szerint 290 000 szavazó vett részt a Sárga angyal díjak odaítélésében, a „Kedvenc autó” kategóriában pedig 34 299 darab szavazat érkezett a Volkswagen Golfra. Idő közben elérhetetlenné tették az első sajtóközleményt a kapcsolódó videóval együtt, mivel a Süddeutsche újság kutatása szerint ez egyszerűen hazugság. A megszerzett belső papírok szerint mindössze 1617 papír alapú szavazat érkezett a Golfra, az internetes felületen még 1792 voksot gyűjtött, azaz mindössze 3409 szavazat érkezett rá, tehát mindössze a tizede annak, mint amit a valóságban gyűjtött, a Süddeutsche rendelkezik azzal az ADAC belső dokumentummal is, amelyben arról egyezkedik a klub, hogy 34 299 szavazatot írjanak a Golf neve mellé. Pénteken (január 17.) az ADAC kommunikációs vezetője, Michael Ramstetter még mentegetőzni próbált, hogy csak a számokat és nem a sorrendet változtatták meg, de aztán vasárnap lemondott minden, az ADAC-vel kapcsolatos megbízatásáról, és elnézést kért a manipulációjával okozott károkért, és a klub vezetősége azonnali belső vizsgálatot rendelt el, illetve kihirdették, hogy a 2015-ös választást már közjegyzői felügyelet mellett bonyolítják le. Ezek után kétséges, mennyire örül Martin Winterkorn az átadott díjnak, amely ugyan jogos, de ha a számokat nézzük (a több mint 18 milliós tagságból 290 000-en voksoltak, a 3409 szavazat) 1,175 százalékos eredményt jelent (már ha lehet hinni az ADAC által közölt számoknak). Erre senki nem lehet büszke…
Ráadásul hirtelen minden, az ADAC által elvégzett vizsgálat eredménye megkérdőjeleződött, és itt meg kell említeni, hogy a német autóklub tulajdonában lévő biztonsági központban hivatalos EuroNCAP törésteszteket is végeznek. Néhányan már azt követelik, hogy az ADAC által közölt megbízhatósági listák eredményéhez vezető számokat is adja közre a klub, mert azok hiányában kétséges, hogy azok a valóságot mutatják. Ez a lista korábban is könnyen – igaz, nem olcsón – manipulálható volt, egyes gyártók úgy értek el látványos javulást, hogy ingyenes gyári segélyszolgálatot vezettek be; ekkor ugye a bajba jutott autós nem az ADAC-t hívta, így nem is jelent meg annak hibalistáján az eset.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!