Igazából sok újdonsággal nem szolgál a Cadillac ATS kupéváltozata, a Detroiti Autószalonon azonban mindenki jó alaposan vizslatja a karosszériát. Igaz, nem annyira a közepét, ahol kettővel kevesebb ajtót látunk, hanem az elejét és a farát, ahol az új márkajelzést helyezték el.
Persze túl nagy változás nincs, de az Egyesült Államokban szinte nemzeti tragédiaként élik meg, hogy eltűnt a pajzs körül a babérkoszorú. Mi itt Európában pár éves kihagyás követően találkozunk majd újra a márkával – ezúttal nem lesz BLS-szerű próbálkozás, amerikai gyártású Cadillaceket kapunk majd -, nekünk nem lesz annyira megdöbbentő a változás.
A mérnökök egyébként teljesen új karosszériát készítettek a kupé számára, a tengelytáv változatlan, de szélesebbek a nyomtávok, és a CTS kupétól eltérően lépcsős hátú a befejezés. Ennél a karosszériánál nem lesz választható a szedán alapmotorja, így a 2,0 literes turbó a belépőszint. Ennek a lépcsős hátú ATS-hez hasonlóan 272 lóerő a teljesítménye, de az átprogramozott motorelektronikával 14 százalékkal, 400 Nm-re emelkedett a maximális nyomaték. Ezzel az alapmotorral is 5,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra a hátsókerékhajtású Cadillac ATS kupé, és akkor még ott van az opcionális, 321 lóerős 3,6 literes V6-os…
A kupénál alapfelszerelés a Brembo fékrendszer, extraként összkerékhajtás is kérhető, a hátsókerékhajtáshoz ragaszkodóknak pedig az FE3 kódú extrát érdemes beikszelniük, ez önzáró differenciálművet, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást és növelt teljesítményű hűtőrendszert tartalmaz arra az esetre, ha a sofőr időnként élvezkedni szeretne a Cadillac ATS kupéjával.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!