Sorban szakít a hagyományokkal a BMW, nincs már szívómotor a kínálatban, napokon belül hivatalos lesz az elsőkerékhajtású egyterűjük, és akkor most ha nem is teljesen, de lényegében megszabadulnak a kézi kapcsolású váltótól. Mindezt persze úgy állítják be, hogy csak jót tesznek a vásárlóval azzal, hogy 2014 első negyedévében alapfelszereléssé teszik az automatikus váltót a legtöbb modellben.
Nem túl hosszú a kivételek sora: 114i, 116d Efficient Dynamics Edition, 118d xDrive, 120d xDrive, 318d xDrive és X1 sDrive20d Efficient Dynamics Edition. Ez egyébként alacsonyabb szabványos átlagot jelent a gyárnak, tehát ők nyernek ezzel. A darabszámok növelése miatt fajlagosan olcsóbb lesz a váltók előállítása, tehát azon se buknak sokat, hogy a kézi váltós modellek árán adják az automatákat. Ez akár négyezer euró körüli megtakarítást jelent a kedves ügyfélnek. Per pillanat ez a búcsú az európai piacot érinti, az Egyesült Államoknak készített kézi váltós M5-ös és M6-os – felár nélküli opció a hat fokozatú, kézi kapcsolású váltó ezeknél az autóknál – marad a kínálatban. Ki tudja, meddig…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!