Itt az ideje a Lamborghini történetének legsikeresebb autójának leváltására, a Gallardo típusból tíz év alatt 14 022 darabot gyártottak – ez az 1963-ban alapított márka fél évszázados termelésének a fele! Nem hibázhattak a mérnökök, és ahogy az idő előtt napvilágra került fényképek alapján meg tudjuk ítélni, nincs is baj az autóval.
Annyiból szakít a közelmúlt hagyományaival, hogy a név nem bika témájú, a Huracán egyfelől spanyolul hurrikánt jelent, illetve a majáknál így hívták a tűz, szél és vihar istenét. A tűz annyiból igaz, hogy a karosszéria alumínium mellett autoklávban sütött karbonból áll, a szél az alacsony légellenállásban érhető tetten, a vihar meg akkor következik be, ha az ember odalép az 5,2 literes, szívó V10-esnek.
Utóbbi az eddigihez hasonlóan Győrben készül az Audi Hungaria üzemében, és első körben 610 lóerővel kerül a motortérbe – legalábbis erre utal az olasz LaStampa weboldaláról származó (idő közben eltávolított képeken) látható LP610-4 felirat. Ha a hírek igazak, az új Lamborghini Huracán csak és kizárólag robotizált váltóval készül, kézi kapcsolású váltó még felár ellenében se lesz rendelhető hozzá.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!