A Dubuc Super Light Cars nevű kit-car gyártó első alkotása a Tomahawk névre hallgató kocsi, amelyet januárban mutatnak meg a nagyközönségnek a Montreali Autószalonon. Ők csak az építőkészlet főbb darabjait adják, a technikát és a munkát a vásárlónak kell befejeznie.
Az autó karosszériája mindössze 150 kg tömegű, az alumínium utascellához ragasztással és szegecseléssel rögzítenek üvegszálas műanyag karosszériaelemeket. Az utasteret úgy alakították ki, hogy abban kényelmesen el tud férni egy 1,9 méteres ember, egyébként meg minden szabad: a kormányoszlopnak és az elektromos kábeleknek kihagyják a helyet, de azok nincsenek benne az alapárban.
A felfüggesztés felfogatási pontjait úgy alakították ki, hogy egy C4-es Corvette futóművét tudja fogadni. Ezen felül pedig teljesen szabadon dönthet a kedves ügyfél arról, mit szeretne. A Dubuc azt állítja, a karosszériában elég hely van bármilyen hajtás elhelyezésére, legyen szó belső égésű motorról vagy elektromos hajtásról. Aki ügyesen gazdálkodik, 1 tonna alatti befejezheti az autót.
A monocoque és a műanyag karosszéria (üvegekkel együtt) ára 19 995 kanadai dollár, ezen felül a kedves vásárlónak kell még ugye egy Corvette alkatrészautó, meg legalább 250 óra munka. A gyakorlatban ez utóbbi valószínűleg sokkal több lesz majd, és várhatóan a Dubuc által becsült 30 000 kanadai dolláros végösszegnél is többe kerül majd a menetkész Tomahawk. A Dubuc tervei szerint kész autót is kínál majd akkumulátoros-elektromos hajtással, egyelőre azonban csak a tárgyalásokat kezdték meg a TM4 nevű céggel az elektromos hajtás és vezérlés kifejlesztéséről.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!