Noha a BMW már megadta a kegyelemdöfést az 1,6 literes négyhengeres dízelének, hiszen az új Miniben már 1,5 literes háromhengerest használnak helyette, a japánok csak most veszik át az erőforrást – első körben a Verso egyterű számára.
A vásárlók a nekik ismerős elnevezéssel találkoznak majd a motorral, az 1.6 D-4D teljesítménye 112 LE/270 Nm, és csak az Euro 5-ös előírásokat teljesíti, tehát egy éven belül várható egy továbbfejlesztett, már Euro 6-os változata. Addig is 4,5 l/100 km-es szabványos fogyasztásnak örülhetnek majd a vásárlók.
Gerald Killman vezette azt a csapatot, akik az Ausztriában gyártott erőforrást a Törökországban készített autó motorterébe beépítették. A hatfokozatú, kézi kapcsolású Toyota váltónak új váltóházat készítettek, új motortartó bakokat és kettős tömegű lendkerék jelenti a hardveres módosítást. Nem is annyira a zajjal és a vibrációkkal, sokkal inkább a teljesen eltérő elektromos rendszerek összehozásával bajlódtak, például teljesen új motorleállító rendszert készítettek a kis dízelnek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!