Az India és Kína között elterülő Bhután meglehetősen elzárkózott a külvilágtól, külkereskedelme lényegében abban merül ki, hogy két vízerőműben áramot termelnek, amelyet aztán Indiának értékesítenek, a befolyó pénzből pedig kifizetik azt a benzint és gázolajat, amit az országban közlekedő autók használnak (érdemes megemlíteni, hogy a fél Magyarországnyi területen 3690 km aszfaltozott út található). Ezen kíván most változtatni a három hónappal ezelőtt kinevezett új kormányzat, élén Tshering Tobgay miniszterelnökkel.
Pontos adatok nincsenek a lakosságszámból, de a úgy 800 000 ember lakik az országban, közülük mintegy 120 000 ingázik autóbuszok és taxik szolgálatait igénybe véve. Ma egy taxisofőr naponta 800 ngultrum értékben (kb. 2900 Ft) használ üzemanyagot, ha ugyanannyit autózna elektromos autóval, az mindössze 10 ngultrumba (36 Ft) kerülne. Ráadásul megszűnhetne az áramexport, hiszen a vízerőművekben megtermelt energiát országon belül használnák fel, nem lenne szükség fosszilis üzemanyagok behozatalára sem. Mindenki jól jár, és még a nemzeti boldogságindex is rohamosan növekedik majd. Első körben arról van szó, hogy a kormányzati tulajdonban lévő autókat cserélik le, illetve a magánszemélyeknek eddig tiltott autóvásárlást is megengedik – ha akkumulátoros-elektromos autót vesz az állampolgár. Középtávon a taxikat, majd a buszokat is le akarják váltani, és azt remélik, a teljesen elektromos közlekedésre átállt Bhután nem csak régiós, de világszinten is az egyik központja lehet az ilyen irányú fejlesztéseknek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!