A VW T5 Kombi rövid tengelytávú (RT) változata nyolc megtermett felnőttnek nyújt bőséges helyet, miközben a raktér is gigászi, a poggyász elhelyezése nem jelenthet akadályt. A csomagtérajtó felfelé, magasra nyílik, esőben áldás alatta rámolni, a lecsukása azonban némi izomerőt igényel – a kétszárnyas kivitel 114 300 Ft.

A hátsó ülések támlái vízszintesre dönthetők, hosszú tárgyak pedig akár az ülőlapok alá is behelyezhetők. A harmadik sor megközelítése a jobb oldali tolóajtón keresztül, a második sorból történik, az egyszemélyes szélső pad előrebillenthető, a bejutáshoz rendelkezésre álló hely korrekt. A kétfős első sor előnye, hogy az ülések között könnyű hátralépni, a dupla utasülés felára 109 220 Ft. Az ICE-szintű változat kabinja nagyon puritán, nemcsak a felszereltség, hanem az anyagok is egyértelműen a haszongépjárműves vonalat erősítik. Pedig szó sincs bagatell vételárról, az összkerekes, 140 lóerős T5 Kombi RT 10,77 milliótól érhető el – kurblis ablakokkal, 2 hangszórós rádió-előkészítéssel és csak részben burkolt kabinnal…

A 10,7 milliós vételár tükrében többet várnánk a kabintól A 10,7 milliós vételár tükrében többet várnánk a kabintól

Kemény terepen is helytáll a 4×4-es T5-ös

A 4Motion kivitel nem riad vissza a terepjárástól sem, a 201 mm-es szabad hasmagasság magabiztos mozgást tesz lehetővé földúton is. Az első terepszög 21, míg a hátsó 17 fok, a T5-ös kapaszkodóképessége pedig 37 fok. A rámpaszög (14 fok) és a gázlómélység (300 mm) sem csekély, pláne mindazok tükrében, hogy egy nyolcfős furgonról van szó. A 2,0-es, 140 lóerős közös nyomócsöves dízel kivitel fékezett utánfutóból 2,5 tonnásat, míg fékezetlenből 750 kilogrammosat vontathat.

Ledöntött ülésekkel 4300 literes a raktér, a küszöbmagasság 572 mm Ledöntött ülésekkel 4300 literes a raktér, a küszöbmagasság 572 mm

A gázolajos hangja részterhelésnél nyers, ereje és nyomatéka (340 Nm) bőséges, sztrádán sem riad vissza az árnyékától. A hatfokozatú váltó pontosan kapcsolható, 90 km/óránál 1500-as percenkénti fordulatszámon dolgozik a motor, míg 130-nál 2200-on. A T5 Kombi ezzel a blokkal úgy gyorsul (0-80 km/óra: 8,6 s), akár egy normál személyautó. A méretek, az állandó 4×4-es hajtás és a tisztességes dinamika tükrében a 8,1 l/100 km-es átlagfogyasztás szerénynek mondható. A rugózás sprőd, rossz úton haladva nagy ütésekkel nyugtázza a csillapítás a kátyúkon való áthajtást.

A tetőindexekre vigyázni kell (pl. mosó, mélygarázs) A tetőindexekre vigyázni kell (pl. mosó, mélygarázs)

Az esetlen, 76 mm-es, kiálló tetőindexek (101 600 Ft) miatt elfelejthetjük a gépi autómosókat és a mélygarázsok zömébe sem tudunk behajtani – persze mindezek mondjuk egy építkezési területen nem igazán számítanak.

Extrák

A T5-ös 4Motion kiviteléhez számos off-road képességet javító extra rendelhető. Az egyik ilyen például a mechanikus differenciálzár (325 120 Ft), de a megemelt futómű (1 306 830 Ft) is megér egy misét. Utóbbinál kicserélik a rugókat és a lengéscsillapítókat is, a hasmagasság pedig 30 mm-rel nő. A vonóhorog 266, míg az első-hátsó sárfogó gumikészlet 62 ezerrel dobja meg a végösszeget.

TETSZETT
– fogyasztás/hatótávolság
– 4Motion hajtás
– tágas kabin
– hatásos szellőzés

NEM TETSZETT
– magas vételár
– egyszerű kivitelezés
– feláras dupla tolóajtó
– sprőd rugózás

ÖSSZEGZÉS
Mostoha útviszonyokra, melósautónak tökéletes célszerszám a T5 Kombi 4Motion kivitele, de az ára nem piskóta. Utóbbi tükrében felróható neki a sprőd, furgonos rugózás és az egyszerű kivitelezés.

VW T5 KOMBI RT 2.0 TDI 4Motion
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek száma: S4/16 turbódízel
Maximális teljesítmény: 103 kW (140 LE) 3500/perc
Maximális forgatónyomaték: 340 Nm 1750-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 4892/1904/1990 mm
Tengelytáv: 3000 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1985/815 kg
Csomagtér: 5800 l
Üzemanyagtank: 80 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,6 s
Maximális sebesség: 170 km/h
Város/országút/vegyes: 10,2/6,9/8,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 214 g/km
A modell alapára: 8 645 270 Ft (2.0 TDI 84 LE)
A tesztelt verzió ára: 10 776 330 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!