Annak ellenére izgatottan várták a rajongók a Jaguar F-Type Coupé hivatalos leleplezését, hogy már bő két évvel ezelőtt láthatták az autót. Akkor még C-X16 volt a neve, benzin-elektromos hibrid hajtással rendelkezett, és kicsit más volt a befejezése: az oldalra nyíló hátsó szélvédő helyett rendes, nagy méretű fedélen át lehet hozzáférni a csomagtérhez a szériaváltozatban.
Persze aki gyakran akarja teletömni a 311 literes hátsó részt, az kérhet elektromos mozgatást is, nehogy már megerőltesse a derekát. A tető vagy alumínium vagy nem nyitható üveg – a karosszéria merevsége mindkét esetben ugyanaz. Azon kívül, hogy sokkal nagyobb méretű és jobban használható a csomagtér, belül mindössze a tetőmozgatás kapcsolójának törlése jelent változást.
A zárt karosszérián kívül még egy nagyon fontos újdonság van, mégpedig egy újabb betű, az R. Az alapváltozatot hajtó 3,0 literes, kompresszoros V6-osból kétféle van – 340 LE és S 380 LE -, az 5,0 literes, kompresszoros V8-as azonban a roadstertől (per pillanat) eltérően csak R változatban lesz elérhető a kupéhoz. Ez nem baj, hiszen 55 lóerővel többet, pontosan 550-et jelent, amivel 4,2 másodperc alatt dobbant 100-ra az autó, és 300 km/h az elektronikusan korlátozott végsebesség.
De van egy ennél is döbbenetesebb adat, a 80-120 km/órás sprintet a nyolcfokozatú automatikus váltóval szerelt Jaguar F-Type R 2,4 másodperc (!) alatt letudja – igaz, ehhez a megfelelő fokozatba kell manuálisan kapcsolni a váltót. Annyi baj legyen…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!