A modern vezetéstámogató segédek között az egyik legújabb rendszer a gyalogosfelismerő, amely nem egyszerűen érzékelőt használ, hanem egy szoftveres elemzés segítségével dolgozza fel az autó különböző szenzorainak jelét. Jelen pillanatban csak négy gyár kínál ilyet sorozatgyártású autójához, a német ADAC autósklub pedig úgy gondolta, hogy ideje megvizsgálni ezek hatásosságát.
Különösen nagy javulást lehetne elérni a baleseti statisztikákban a gyalogosfelismerőkkel, hiszen az autó-gyalogos ütközésnél vannak a legkevésbé kiegyenlített erőviszonyok. Jelenleg négy autómárka kínált olyan vészfék-segédet, amely gyalogosfelismerő funkcióval is rendelkezik, amelyek tudását megvizsgálta az ADAC. Különbségek vannak, de a legfontosabb, hogy mindegyik segít ha nem is elkerülni a gázolást, de jelentősen csökkenteni a sérülésveszélyt.
Jó minősítést ért el a Lexus LS600h L és a Volvo V40-es rendszere, a Mercedes és a BMW kielégítő teljesítmény nyújt. Az utólagosan megvásárolható Mobileye rendszert is megvizsgálták szakemberek, egész jól felismeri a veszélyt, csak sajnos nem tud fékezni, ezért nem értékelték a tudását. A japán és a svéd autó 50 km/órás tempó alatt haladva képes a gyalogos előtt megállni. A Mercedes E-osztály Pre-Safe rendszerének komoly gondjai vannak a mozgó gyalogosok felismerésével, a BMW rendszere felismeri ugyan a veszélyt, de nem aktivál vészfékezést, erőteljes lassítással azonban segít a sofőrnek. A közeljövőben várhatóan robbanásszerű terjedésnek indulnak a gyalogosfelismerők Európában, hiszen az 5 csillagos EuroNCAP eredményhez muszáj lesz gyalogosfelismerőt kínálni az autókhoz – még a minikhez is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!